Specjalna maszyna z Chin ma wydrążyć najdłuższy tunel kolejowy w Polsce na trasie Podłęże-Piekiełko. Maszyna przeszła już testy w fabryce i jest przygotowywana do transportu do Polski.
Tunel pod Pisarzową ma połączyć Męcinę i Mordarkę. To tamtędy będą jeździć w przyszłości pociągi w kierunku Nowego Sącza czy Zakopanego.
Przeprawa ma mieć niemal cztery kilometry długości. Dzięki niej skrócimy czas podróży z Nowego Sącza w kierunku Limanowej, Zakopanego i Krakowa.
Po wybudowaniu ten tunel będzie najdłuższym tego typu obiektem w Polsce - powiedział Piotr Hamarnik z Polskich Linii Kolejowych.
Okazuje się jednak, że nie na długo, bo o kilkadziesiąt metrów ma być dłuższy kolejny tunel na tej samej trasie, który połączy Szczyrzyc i Tymbark.
W sumie na tej trasie zaplanowano aż 11 tuneli o łącznej długości niemal 12 kilometrów.
Nowa linia ma powstać do 2026 roku i ma kosztować niemal 4 mld złotych.
Trasa pozwoli skrócić czas przejazdu z Krakowa do Zakopanego do 90 minut, a do Nowego Sącza do około godziny.