Kładka dla pieszych nad drogą krajową nr 7, czyli zakopianką w Głogoczowie została oddana do użytku. Przeprawa zastąpiła dotychczasowe niebezpieczne przejście dla pieszych koło przystanku Głogoczów Podlesie.
Nowa kładka powstała na odcinku zakopianki, którym każdego dnia przejeżdża ponad 52 tysiące pojazdów. Od 2017 roku było w tym miejscu pięć wypadków z udziałem pieszych.
Nowa kładka zdecydowanie poprawi ich bezpieczeństwo - wskazał przedstawiciel GDDKiA.
Obiekt powstał na trzech podporach - dwie są po obu stronach drogi krajowej, a trzecia w środku, między jezdniami. Konstrukcja ma 3,4 m szerokości i 33,5 m długości, biegnie 6 m nad jezdnią. Wejście na kładkę jest dostępne za pomocą schodów i wind. Inwestycja kosztowała 5,4 mln złotych. Zrealizowała ją firma Budownictwo Mosty Drogi.
Kładka w Głogoczowie to jedna z kilku tego rodzaju inwestycji, które realizujemy dla pieszych przechodzących przez zakopiankę - przypomniał Michna.
Bliżej Krakowa, w Libertowie, do 2027 roku powstaną trzy kładki w ramach przebudowy tej drogi: obok skrzyżowania dk7 z ul. Świetlistą: w pobliżu przystanku autobusowego Góra Libertowska; przy skrzyżowaniu z ul. Rumianą i ul. Przylesie.
Niespełna 1,5 km na północ od przejścia w Głogoczowie powstanie kolejna kładka, w Mogilanach - prace już trwają. Wkrótce zacznie się budowa węzła drogowego w Krzyszkowicach - częścią tej inwestycji jest budowa tunelu pod dk7, który będzie służył również pieszym.
Ostatnia kładka powstaje w Myślenicach, w pobliżu przystanku autobusowego Tarnówka i dawnego Cmentarza Żydowskiego. Ten obiekt powstaje w ramach większej inwestycji, jaką jest węzeł Myślenice. Oba węzły powinny być gotowe do końca 2025 roku.