Odcinek Wschodniej Obwodnicy Wrocławia od skrzyżowania z ul. Grota-Roweckiego do Ronda w Żernikach Wrocławskich i ul. Buforowej został dziś oficjalnie otwarty dla ruchu. Jak zapewnia marszałek województwa dolnośląskiego Cezary Przybylski, "jeszcze w grudniu otworzymy 10-kilometrowy odcinek między Łanami a Długołęką".
Kierowcy, rowerzyści i piesi mogą już korzystać z nowego, 2,5-kilometrowego odcinka Wschodniej Obwodnicy Wrocławia. Stanowi ona przedłużenie dotychczasowej, 13-kilometrowej, drogi wojewódzkiej nr 372 i łączy ulicę Grota Roweckiego z drogą wojewódzką 395 (Rondo Żerniki Wrocławskie) oraz ulicą Buforową.
Wartość kontraktu to ponad 33,3 mln zł.
Wschodnia Obwodnica Wrocławia to jedna z największych inwestycji drogowych, które samorząd województwa realizuje na Dolnym Śląsku i największa inwestycja drogowa powstająca w obszarze Wrocławia i aglomeracji wrocławskiej. Oddajemy kierowcom odcinek między ul. Grota-Roweckiego a rondem w Żernikach Wrocławskich. Jeszcze w grudniu otworzymy 10-kilometrowy, odcinek między Łanami a Długołęką. Nowa trasa ma poprawić bezpieczeństwo i komfort podróżowania, to główny cel inwestycji drogowych, które realizujemy - mówi marszałek województwa dolnośląskiego Cezary Przybylski.
Docelowo ma powstać cały ciąg komunikacyjny Bielany - Łany - Długołęka. Jak informuje dolnośląski urząd marszałkowski, w ramach zakończonej właśnie inwestycji powstały m.in.:
- droga główna w układzie przejściowym,
- skrzyżowania z drogami poprzecznymi w formie rond,
- ciąg pieszo-rowerowy na całej długości odcinka,
- chodnik i ścieżka rowerowa wzdłuż ul. Buforowej,
- ekrany akustyczne,
- oświetlenie drogowe
- oraz elementy organizacji i bezpieczeństwa ruchu drogowego.
Otwarcie odcinka Wschodniej Obwodnicy Wrocławia jest realizacją jednego z tych projektów, o których na Dolnym Śląsku mówiło się od wielu lat, ale których do tej pory nikt nie był w stanie zrealizować. Oprócz budowy Wschodniej Obwodnicy Wrocławia przykładem takich działań jest również rewitalizacja nieczynnych linii kolejowych oraz ukończona inwestycja na Polanie Jakuszyckiej - mówi wicemarszałek dolnośląski Marcin Krzyżanowski.
Urząd marszałkowski zaznacza, że budowa Wschodniej Obwodnicy Wrocławia to inwestycja niezwykle istotna, ponieważ umożliwi objazd aglomeracji wrocławskiej od południowej i wschodniej strony. Droga ta przejmie część ruchu z istniejących dróg krajowych, wojewódzkich, powiatowych i gminnych.
Nowy odcinek skomunikuje ul. Grota Roweckiego z istniejącym rondem na skrzyżowaniu z drogą wojewódzką nr 395 w Żernikach Wrocławskich. To bardzo ważny moment dla aglomeracji wrocławskiej. Nowa droga to przede wszystkim skrócenie czasu podróży, zapewnienie komfortu jazdy i zmniejszenie ryzyka wypadków - mówi członek zarządu województwa dolnośląskiego Tymoteusz Myrda.
20 grudnia zostanie oddany do użytku także północny odcinek Wschodniej Obwodnicy Wrocławia: Łany - Długołęka. To prawie 10-kilometrowy fragment, który połączy istniejącą już WOW z drogą krajową nr 98 (Wrocław - Oleśnica) oraz łącznikiem Autostradowej Obwodnicy Wrocławia.
W przyszłym roku zostanie także ogłoszony przetarg na wyłonienie wykonawcy robót budowlanych ostatniego fragmentu WOW: od ronda w Żernikach Wrocławskich i granicy Wrocławia do węzła A4 Bielany Wrocławskie (dwupoziomowe skrzyżowanie al. Karkonoskiej z ul. Francuską). Obecnie trwa opracowanie dokumentacji projektowej wraz z uzyskaniem decyzji ZRID. Wykonawcą jest firma Contek Projekt. Wartość kontraktu wynosi ponad 2 mln 584 tys. zł.