Przedstawiciele władz Wrocławia i MPK zapowiedzieli rozbudowę miejskiej sieci tramwajowej. W najbliższych latach ma powstać pięć nowych tras i nowoczesna zajezdnia. Zapowiedziano też kolejne inwestycje w tabor.
Nowa zajezdnia na 150 tramwajów ma powstać przy al. Architektów na osiedlu Żerniki. Podczas wtorkowej konferencji zapowiedziano, że niebawem ma zostać ogłoszony przetarg. Zajezdnia ma obsługiwać zachodnią część miasta, gdzie w ostatnich latach pojawiły się nowe linie na Popowice i Nowy Dwór.
Dzięki tym inwestycjom powstało 11 km nowych tras, a dodając do tego gruntownie wyremontowane torowiska na ulicach Kosmonautów i Legnickiej, to w ciągu ostatnich czterech lat dodać możemy 26 km wyremontowanych starych torowisk - powiedział prezydent Wrocławia Jacek Sutryk.
W przeszłości miasto zlikwidowało m.in. zajezdnie "Dąbie" i "Popowice". Do tej pory nie zrealizowano jednak planów budowy nowego obiektu. A ten stał się konieczny, bo tylko w ostatnich czterech lat na ulicach Wrocławia pojawiły się 153 nowe i wyremontowane tramwaje.
Obecne zajezdnie tramwajowe mają już bardzo symboliczne możliwości powiększenia pojemności. Jednocześnie mamy świadomość, że w kolejnych latach liczba tramwajów potrzebnych do zapewnienia właściwego wykonania zaplanowanych przewozów będzie rosła. Nowa zajezdnia w tej części miasta jest koniecznością - powiedział prezes MPK Witold Woźny.
Urzędnicy zapowiedzieli, że w najbliższych latach mieszkańcy Wrocławia będą mieli do dyspozycji pięć nowych tras tramwajowych. Trwa dyskusja o przebiegu linii na Psie Pole, w drugim kwartale ma zostać ogłoszony przetarg na budowę linii na Swojczyce.
W tym roku zakończymy również projekty tramwaju na Maślice. Do tego dochodzi dodatkowy tor i nowa trasa na Klecinę czy przedłużenie tramwaju na Borowskiej do Szpitala - powiedziała Monika Kozłowska-Święconek, dyrektorka biura zrównoważonej mobilności urzędzie miejskim Wrocławia.
Od ubiegłego roku trwa budowa wydzielonego pasa autobusowego na Jagodno. Na przeszkodzie doprowadzenia tam tramwajów stoi linia kolejowa, skrzyżowanie jest niemożliwe ze względu na przepisy. Zdaniem wrocławskich urzędników, w przyszłości będzie możliwe uzupełnienie trasy o linię tramwajową. W tym celu potrzebna będzie zmiana obowiązujących przepisów, lub wyniesienie linii kolejowej przez PKP PLK.