Dobra wiadomość dla kierowców. Dziś oficjalny koniec "patatajki" na trasie Berlin-Wrocław. Zakończył się ostatni etap przebudowy trasy na Dolnym Śląsku. Od wieczora będzie można już korzystać z całej autostrady A18.
Przez wiele lat kierowcy jeździli po betonowych popękanych płytach pamietających czasy Adolfa Hitlera. Dało się to odczuć wjeżdżając z Niemiec do Polski.
Ostatni etapem przebudowy nitki w stronę Wrocławia, podczas którego wspomniane płyty zastąpiono nową nawierzchnią, był odcinek trasy z Golnic na Dolnym Śląsku do granicy z województwem lubuskim. Jeszcze dziś (13.10) obowiązują tam ograniczenia prędkości do 60 km/h, ale maja zniknąć wieczorem i będzie można jechać 140 km/h.
Ostatni tydz. na budowie #A18. Wczoraj wykonawca rozpocz ju usuwanie oznakowania czasowego i ruch na niemal caym odcinku odbywa si 2 pasami w kadym kier. To jednak jeszcze jest plac budowy i obowizuje ograniczenie do 60km/h@GDDKiA @MI_GOV_PL https://t.co/bp2aof5yo1
GDDKiA_ZGOctober 11, 2023
Autostrada A18 ma 2 pasy w każdą stronę i łączy się z autostradą A4. To najszybsze połączenie z Berlina do Wrocławia. Przebudowa objęła odcinek 70 km drogi pomiędzy Olszyną, a Golnicami i kosztowała blisko 900 mln zł.