Jacek Sutryk wygrał w drugiej turze wyborów na prezydenta Wrocławia, zdobywając 68,29 proc. głosów – wynika z danych PKW. Drugie miejsce z poparciem 31,71 proc. zajęła kandydatka Trzeciej Drogi – posłanka Izabela Bodnar.
Frekwencja wyborcza - według tych danych - wyniosła 44,06 proc.
Duże zainteresowanie wzbudzały wybory we Wrocławiu, gdzie Jacek Sutryk (KWW Jacek Sutryk Lewica i Samorządowcy) uzyskał reelekcję na drugą kadencję w wyborach na prezydenta Wrocławia, otrzymując 68,29 proc. poparcia. Sutryk wygrał w drugiej turze z kandydatką Trzeciej Drogi Izabelą Bodnar - 31,71 proc. poparcia.
Wygrał otwarty Wrocław, demokratyczny Wrocław - ocenił Sutryk, dziękując - tuż po pierwszych sondażowych wynikach - wrocławianom i wrocławiankom za okazane mu zaufanie.
Frekwencja w drugiej turze wyborów we Wrocławia wyniosła 37,05 proc.
Jacek Sutryk (KWW Jacek Sutryk Lewica i Samorządowcy) startował z poparciem Nowej Lewicy, choć od tej kandydatury zdystansowała się Partia Razem. Sutryk zabiegał też o poparcie Koalicji Obywatelskiej, która wsparła go w wyborach w 2018 r. Ostatecznie uzyskał jedynie poparcie Platformy Obywatelskiej.
Będzie to druga kadencja 46-letniego Sutryk w fotelu prezydenta Wrocławia. W 2018 r. wygrał w pierwszej turze zdobywając 50,2 proc. głosów. Zanim został prezydentem stolicy Dolnego Śląska był dyrektorem Departamentu Spraw Społecznych wrocławskiego magistratu. Sutryk jest absolwentem socjologii na Wydziale Nauk Społecznych Uniwersytetu Wrocławskiego. Po studiach związał się z organizacjami pozarządowymi. Później był dyrektorem Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej we Wrocławiu i przez siedem lat dyrektorem Departamentu Spraw Społecznych Urzędu Miejskiego.
W kampanii wyborczej Sutryk podkreślał, że największym wyzwaniem dla Wrocławia jest polityka mieszkaniowa. Zapowiedział, że najważniejszą inwestycją infrastrukturalną w nowej kadencji będzie budowa nowych linii tramwajowych.
W najbliższych latach wybudujemy nowe linie tramwajowe na Jagodno, Maślice i Swojczyce oraz doprowadzimy tramwaj do szpitala przy ul. Borowskiej. Przygotowujemy się także do powstania trasy tramwajowej na Psie Pole, Nowe Żerniki czy Muchobór Wielki - mówił. Zapewniał też, że skupi się na rozwoju kolei miejskiej i aglomeracyjnej.