Koleje Dolnośląskie jako pierwszy przewoźnik w Polsce uruchamiają wagony rowerowe. Pierwszy skład wyjedzie na trasę z Wrocławia, przez Sobótkę do Świdnicy na początku lipca. W sezonie letnim przewoźnik będzie wykorzystywać wagony pilotażowo na jednej trasie. Dzięki nim pociąg będzie mógł zabrać więcej rowerów, a pasażerowie będą podróżować wygodniej.
Długo czekaliśmy na uruchomienie linii przez Sobótkę, cieszymy się z nadchodzącego końca rewitalizacji trasy. Okolice Sobótki słyną z wyjątkowych tras rowerowych i to właśnie na tę trasę wyjadą pierwsze wagony rowerowe. Dzięki nim na pokład będziemy mogli zabrać więcej rowerów, a pasażerowie w pociągu będą mogli podróżować wygodniej. Przybliżamy Ślężę fanom podróży na dwóch kółkach - mówi Damian Stawikowski, prezes Kolei Dolnośląskich.
Opłaty za przewóz roweru są zbieżne z obecnym cennikiem, niezależnie od liczby stacji, na których przewożony jest rower - informuje przewoźnik. Dla utrzymania rozkładowych godzin odjazdu w załadunku roweru do wagonu na wyznaczonych stacjach pomogą drużyny konduktorskie.
Do obsługi połączeń z Wrocławia do Świdnicy w ramach pilotażu Koleje Dolnośląskie przeznaczą dwa specjalnie przygotowane wagony. Ich remontem i adaptacją do nowej funkcji zajmuje się firma Sarkom z podwrocławskiej Oleśnicy. Plan zakłada wyremontowanie i wprowadzenie do ruchu łącznie pięciu takich wagonów.
To pilotaż naszego projektu, dlatego w pierwszym etapie zdecydowaliśmy o modernizacji dwóch wagonów. Dolny Śląsk słynie z wyjątkowych tras rowerowych, dlatego wstępnie planujemy już remont kolejnych i myślimy o ich wykorzystaniu na kolejnych trasach. Na to jednak przyjdzie czas w kolejnym sezonie - dodał prezes Stawikowski.
Pomysł wprowadzenia wagonów rowerowych w taborze Kolei Dolnośląskich pozytywnie zaopiniował Urząd Transportu Kolejowego.