Wykonawca drugiej linii metra na warszawskim Targówku rozpoczyna odtwarzanie jezdni po budowie podziemnej kolei. Na piątek, 1 kwietnia, zaplanował start prac na ulicach Rolanda i św. Wincentego. Oznacza to zmiany w ruchu i kursowaniu autobusów Warszawskiego Transportu Publicznego.

REKLAMA

Zakończenie budowy kolejnego odcinka drugiej linii metra na Targówku zbliża się wielkimi krokami. Koniec prac pod ziemią oznacza także ostatnie roboty na powierzchni.

Przebudowa ulic nad tunelami metra realizowana jest w ramach wspólnego przedsięwzięcia Zarządu Transportu Miejskiego, Metra Warszawskiego i Zarządu Dróg Miejskich. Największą zmianę przejdzie ul. L. Kondratowicza, która na odcinku od Rembielińskiej do św. Wincentego przekształci się w "aleję tysiąca drzew".

Zmiany od czwartku, 31 marca

Budowniczowie podziemnej kolei zrewitalizują tereny w rejonie wybudowanych stacji na Zaciszu i Bródnie.

Najpierw w czwartek, 31 marca, budowniczowie metra usuną oznakowanie tymczasowej organizacji ruchu na skrzyżowaniu ul. Samarytanka i Krośniewickiej. Wróci tu układ sprzed zamknięcia skrzyżowania.

Co czeka kierowców 1 kwietnia?

Następnie w piątek, 1 kwietnia, o godz. 0:15 wyłączane z ruchu zostanie skrzyżowanie ulic Rolanda, Codziennej, Spójni i Figara. Rozpocznie się przebudowa skrzyżowania na potrzeby wprowadzenia stałej organizacji ruchu.

Na czas prac na ul. Ogrodniczej będzie obowiązywał jeden kierunek ruchu - od ul. Gliwickiej do ul. Codziennej. Także na ul. Blokowej będzie można poruszać się wyłącznie w jednym kierunku na odcinku od ul. Codziennej do ul. Gliwickiej.

Objazd do ul. Rolanda wyznaczono Blokową, Gliwicką, Krośniewicką, Samarytanka i Gilarską. Do ul. Codziennej ulicami: Rolanda, Gilarską, Krośniewicką, Gliwicką, Ogrodową. Prace w tym miejscu potrwają do końca kwietnia.

Budowniczowie drugiej linii metra przygotowują się również do wprowadzenia docelowej organizacji ruchu na ul. św. Wincentego. Wcześniej muszą jeszcze ułożyć nową nawierzchnię na wlocie tej ulicy. Z tego powodu konieczne będzie jej zamknięcie dla samochodów na odcinku od wjazdu na parking przy Urzędzie Dzielnicy Targówek do skrzyżowania z ul. L. Kondratowicza. Nastąpi to w piątek, 1 kwietnia, o godz. 23:30.

Wykonawca II linii metra na Targwku rozpoczyna odtwarzanie jezdni po budowie podziemnej kolei. Na pitek, 1 kwietnia, zaplanowa start prac na ulicach Rolanda i w. Wincentego. Oznacza to zmiany w ruchu i kursowaniu @WTP_Warszawa. https://t.co/THC5Txz9Hz pic.twitter.com/FZ2gUnoGWc

warszawaMarch 31, 2022

Kierowcy jadący od południa (od strony ul. Gilarskiej) będą mogli dojechać do wjazdu na parking przy Urzędzie Dzielnicy Targówek oraz wjazdu na osiedle po drugiej stronie ulicy. Dalej ul. św. Wincentego zostanie całkowicie zamknięta dla ruchu kołowego.

Kierowcy jadący ul. św. Wincentego od strony Trasy Toruńskiej będą musieli skręcić w lewo w ul. L. Kondratowicza w stronę Młodzieńczej. Z kolei jadący ul. L. Kondratowicza od strony ul. Młodzieńczej będą mieli do dyspozycji wyłącznie dwa pasy do skrętu w prawo w ul. św. Wincentego.

Objazd zamkniętego skrzyżowania będzie prowadzić ulicami: Matki Teresy z Kalkuty, Gilarską, Samarytanka, Z. Jórskiego, Radzymińską, Młodzieńczą, L. Kondratowicza do św. Wincentego. Dojazd do ul. Głębockiej będzie także możliwy ulicami: Matki Teresy z Kalkuty, Chodecką, L. Kondratowicza, Malborską i św. Wincentego. Stąd jadąc ul. Głębocką do Trasy Toruńskiej będzie można dojechać na Bródno.

Zakończenie prac zaplanowano na koniec maja. Na początek czerwca zaplanowane są prace ZDM przy odtwarzaniu nawierzchni ul. L. Kondratowicza.