Na budowie odcinka S17 od Warszawa Wschód (Zakręt) do węzła Lubelska układane są ostatnie metry nawierzchni betonowej oraz trwają prace bitumiczne na drogach lokalnych. Szacujemy, że kierowcy z nowego węzła i fragmentu S17 skorzystają jesienią tego roku - poinformowała rzeczniczka warszawskiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad Małgorzata Tarnowska.
Rzeczniczka warszawskiego oddziału GDDKiA wskazała, że łączna długość budowanego odcinka pomiędzy węzłami Warszawa Wschód (Zakręt) a węzłem Lubelska wynosi około 2,5 kilometra. Obecnie realizowane są roboty mostowe związane z budową stumetrowych estakad w ciągu trasy głównej oraz konstrukcji oporowych w ciągu drogi krajowej 2 - zaznaczyła Małgorzata Tarnowska.
W zakresie robót drogowych układane są ostatnie odcinki nawierzchni betonowej jezdni głównej. Na drogach lokalnych układana jest nawierzchnia bitumiczna. Prowadzone są również prace związane z przebudową DK2. Po ostatniej zmianie organizacji ruchu rozpoczęto rozbiórkę starej nawierzchni jezdni na wysokości stacji paliw - podkreśliła.
Przekazała, że wzdłuż nowej trasy powstają ekrany dźwiękochłonne. Prowadzone są też prace związane z budową kanalizacji deszczowej, kanału technologicznego, oświetlenia, urządzeń melioracyjnych. Przy realizacji kontraktu wykorzystano ok. trzy tysiące ton stali. W obiekty inżynierskie i nawierzchnię drogi wbudowano prawie 60 tysięcy metrów sześciennych betonu. To wystarczyłoby do napełnienia 19 basenów olimpijskich - podała.
Poinformowała, że na nowym odcinku powstał węzeł Warszawa Wschód w Zakręcie. Trzypoziomowy węzeł umożliwi relacje we wszystkich kierunkach - zaznaczyła. Na najniższym poziomie -1 poprowadzono jezdnię z dwoma pasami ruchu, obsługującą szlak Warszawa - Mińsk Mazowiecki. Na poziomie 0 powstaje rondo, pod którym budowane są przejścia podziemne dla pieszych oraz rowerzystów. Z ronda będzie można wjechać na łącznice węzła. Na poziomie +1 ulokowano drogę ekspresową S17, stanowiącą fragment Wschodniej Obwodnicy Warszawy, który w przyszłości zostanie połączony z S8 na wysokości Marek - tłumaczyła.
Przypomniała, że umowa na zaprojektowanie i budowę 2,5 km odcinka Wschodniej Obwodnicy Warszawy pomiędzy węzłami Warszawa Wschód (Zakręt) a węzłem Lubelska została podpisana w listopadzie 2017 roku. Wartość podpisanej umowy wynosi ok. 240,6 milionów złotych - podała.
W procedowaniu są roszczenia wykonawcy, w których oczekuje on wydłużenia czasu na ukończenie lub dodatkowych środków finansowych. Dotyczą one np. długotrwałej procedury uzyskiwania decyzji ZRID oraz procesu uzgadniania i przebudowy kolizji uzbrojenia terenu. Termin może zostać przesunięty w sytuacji, gdy wykonawca uzasadni, że w czasie realizacji nastąpiły okoliczności, na które nie miał wpływu, a uniemożliwiły prowadzenie robót - dodała rzeczniczka warszawskiego oddziału GDDKiA.