Rusza budowa nowej drogi rowerowej wzdłuż ulic Jana z Kolna i Marynarki Polskiej. Kierowców czekają utrudnienia. Zwężona zostanie jezdnia w stronę Nowego Portu. Po remoncie, będzie się można tam poruszać z prędkością do 50 km/h.
Rowerzyści jadący ze Śródmieścia w kierunku Brzeźna i Nowego Portu, nie mieli dogodnego połączenia między Wałami Piastowskimi, a ul. Marynarki Polskiej . Wielu z nich decydowało się jechać dłuższą trasą rowerową wzdłuż al. Zwycięstwa. Wybierający przejazd przez Jana z Kolna krótszą drogę, zmuszeni byli jechać bezpośrednio po ruchliwej jezdni. Alternatywą był wąski, dziurawy chodnik, który nie jest dostosowany do jazdy rowerem.
Nowa droga rowerowa powstanie właśnie wzdłuż ulic Jana z Kolna oraz Marynarki Polskiej. Ma być połączona z ukończoną w czerwcu ścieżką rowerową, prowadzącą od węzła Kliniczna do biurowca C200. Jak poinformowało miasto, budowa ścieżki ruszyła we wtorek.
Nowa trasa pozwoli na dużo bardziej komfortowe, a przede wszystkim bezpieczne korzystanie przez kierowców jednośladów, z tego ciągu komunikacyjnego. Przygotowane rozwiązanie zakłada wyodrębnienie dwukierunkowej trasy rowerowej, z jezdni zewnętrznego pasa ruchu w kierunku węzła Kliniczna. Zostanie ona odseparowana prefabrykowanymi azylami i słupkami – wyjaśnia Tomasz Wawrzonek, zastępca dyrektora Gdańskiego Zarządu Dróg i Zieleni ds. zarządzania.
W ramach prac przy powstaniu drogi rowerowej, zmieniona będzie w tym miejscu sygnalizacja świetlna. Zainstalowane mają być sygnalizatory przeznaczone dla rowerzystów.
Prace związane z budową drogi rowerowej wiążą się z utrudnieniami dla kierowców jadących w kierunku Nowego Portu. Droga zostanie zwężona, a dopuszczalna prędkość zostanie zmniejszona do 40 km/h. Docelowo po zakończonej budowie trasy rowerowej na tym odcinku ul. Marynarki Polskiej wynosić będzie 50 km/h. Teraz ograniczenie wynosi 70 km/h.
Trasa połączy Śródmieście Gdańska z miejscami zlokalizowanymi wzdłuż ul. Marynarki Polskiej, czy też na terenach przemysłowych wyspy Ostrów. Nie można także zapomnieć o intensywnie rozbudowującym się zespole biurowym wzdłuż ul. Marynarki Polskiej, dla którego pracowników nowa trasa ułatwiać będzie możliwość wyboru roweru jako środka transportu – zaznacza Tomasz Wawrzonek.
Wykonanie nowej trasy rower to efekt umowy drogowej zawartej z prywatną spółką Upside Property – inwestorem sąsiadujących z trasą rowerową budynków mieszkalno-biurowych. Wartość umowy wynosi ponad 350 tys. złotych.
Autor: Stanisław Pawłowski