W przyszłym tygodniu planowane jest ogłoszenie przetargu na opracowanie wariantowej koncepcji dla buspasa na ul. Spacerowej - poinformowała Dyrekcja Rozbudowy Miasta Gdańska. Prace projektowe mają potrwać rok od momentu podpisania umowy.
Chodzi o utworzenie buspasa i ścieżki rowerowej na blisko sześciokilometrowym odcinku od ul. Opackiej do wysokości obwodnicy Trójmiasta. Przygotowana koncepcja ma zawierać cztery warianty i uwzględniać podział inwestycji na etapy.
Pierwszy wariant zakłada, że środkowy pas ruchu będzie buspasem o zmiennym kierunku ruchu w zależności od natężenia ruchu o danej porze dnia. Drugi wariant, że to zewnętrzny pas ruchu w zależności od natężenia ruchu o danej porze dnia/ nocy będzie buspasem. Trzeci wariant będzie dotyczył wprowadzenia buspasów w obu kierunkach ruchu, a ostatni nie uwzględnia budowy wydzielonej drogi rowerowej - rowerzyści mieliby poruszać się po buspasie.
Autor koncepcji - zgodnie z przekazanymi dziś przez miasto informacjami w tej sprawie - ma przedstawić kosztorysy dla każdego z tych wariantów.
Z opisów poszczególnych wariantów wynika, że ul. Spacerowa miałaby zostać rozbudowana. To może zaskakiwać, bo mieszkańcy Trójmiasta, zwłaszcza gdańskiej dzielnicy Osowa od lat apelowali o rozbudowę Spacerowej. Od lat władze Gdańska i urzędnicy tłumaczyli, że jest to niemożliwe, między innymi ze względu na brak zgody ze strony Lasów Państwowych. Przez lata urzędnicy rozkładali ręce w tej sprawie.
Spacerowa w większości wiedzie przez las i ma tylko po jednym pasie ruchu w każdą stronę. Łącząca Oliwę z dzielnicą Osowa ulica jest jednym z symboli korków w Gdańsku, znanym także turystom, zwłaszcza tym, którzy z obwodnicy Trójmiasta zjeżdżają do Sopotu.