Występująca w piłkarskiej ekstraklasie Lechia i miasto Gdańsk przedłużyły umowę o współpracy do 31 maja 2024 roku. Za działania promocyjne na rzecz miasta klub otrzyma przez dwa lata 20,325 mln złotych, czyli tyle ile w poprzednich sezonach.
Szef gdańskiego klubu podkreślił, że umowa jest korzystna dla wielu stron.
Ze względu na niełatwe czasy i szczególną sytuację w jakiej dziś jesteśmy, większość z nas kieruje swoje myśli i działania na pomoc Ukrainie. Tak jest i u nas. Ale czy tego chcemy czy nie, musimy też myśleć o przyszłości i realizować zaplanowane działania. Umowa z miastem jest jednym z kroków, które pozwolą klubowi myśleć w kontekście naszej współpracy o perspektywie nie najbliższych kilku miesięcy, ale dłuższej - powiedział w oficjalnym komunikacie prezes Lechii Paweł Żelem.
To pozwoli układać plany nam, miastu, jak i Arenie Gdańsk Operator czy Gdańskiemu Ośrodkowi Sportu, a więc miejskim zarządcom obiektów sportowych, z których na co dzień korzystamy. Lechia, podpisując umowę sponsorską z miastem, przeznacza bowiem większość tych środków na najem stadionu czy boisk treningowych dla klubu i grup młodzieżowych - podkreślił.
W ramach podpisanej umowy Lechia zobowiązana jest przeprowadzić szereg działań promocyjnych prezentujących markę Gdańska. Pakiet usług reklamowych zawiera m.in. reklamę na strojach meczowych, umieszczenie reklamy miasta na Polsat Plus Arenie Gdańsk oraz emisję spotów reklamowych na bandach LED podczas meczów ekstraklasy.
Poza tym klub zobowiązany jest do ekspozycji logotypu miasta Gdańska na materiałach drukowanych, na oficjalnej stronie oraz w mediach społecznościowych. Logotyp miasta lub nazwa Gdańsk ma być również prezentowana podczas transmisji telewizyjnych.