W maju w Gdańsku zaczną obowiązywać nowe zasady korzystania z hulajnóg elektrycznych. "Wspólnie z operatorami rozmawialiśmy o tym, jak naszą przestrzeń publiczną zabezpieczyć przed hulajnogami, które są często porzucane" – poinformował gdański urząd miejski.

W ostatnich latach zauważyliśmy wzrost popularności hulajnóg elektrycznych. W związku z tym musimy wprowadzać pewne ograniczenia, np. dotyczące prędkości maksymalnej w ścisłym centrum. Mamy świadomość, że prawidłowe pozostawianie hulajnóg również jest ważnym elementem korzystania z nich i funkcjonowania w całym systemie transportowym (...). Od początku maja wprowadzamy kolejne zasady, które dodatkowo posłużą zapewnieniu bezpieczeństwa i zachowania ładu przestrzennego - podkreśla cytowany w komunikacie prasowym  gdańskiego magistratu zastępca prezydenta ds. usług komunalnych Piotr Kryszewski.

Jak podano w komunikacie, nowe przepisy wynikają z podpisania zaktualizowanych porozumień z operatorami hulajnóg

Wspólnie z operatorami rozmawialiśmy o tym, jak naszą przestrzeń publiczną zabezpieczyć przed hulajnogami, które są często porzucane. Ustaliliśmy, że w trzech kluczowych częściach miasta, czyli na Głównym Mieście, w Centralnym Paśmie Usługowym i w Pasie Nadmorskim zostaną wprowadzone parkingi obligatoryjne, czyli parkingi, w których użytkownik będzie musiał zostawić hulajnogę. Operator, ustawiając hulajnogi, również będzie musiał skorzystać z wyznaczonych miejsc - wyjaśnia cytowany w komunikacie zastępca dyrektora Wydziału Gospodarki Komunalnej Urzędu Miejskiego w Gdańsku Łukasz Kłos.

Urząd Miejski w Gdańsku poinformował, że zgodnie z nowymi regulacjami w różnych częściach miasta wyznaczone zostały nowe parkingi dla hulajnóg.

Wspólnie z Gdańskim Zarządem Dróg i Zieleni postanowiliśmy wyznaczyć dodatkowych 110 lokalizacji, w których hulajnogę będzie można łatwiej znaleźć i łatwiej zaparkować. W Gdańsku mamy obecnie 350 takich lokalizacji. Parkingi zostały już wymalowane i cały system ruszy z początkiem maja. W swoich aplikacjach operatorzy przygotowali informacje oraz nową mapę i nowe wskazówki, w jaki sposób korzystać z hulajnóg. W przyszłości będziemy pracować nad tym, żeby powiększać strefy z obligatoryjnymi parkingami. Testujemy nowe rozwiązania, a jesienią zrobimy podsumowanie, wówczas będziemy decydować o kolejnych krokach - dodał Łukasz Kłos.