Budowa tunelu w Świnoujściu jest już na ostatniej prostej. Prace zostały ukończone w ponad 90 proc., a otwarcie stałej przeprawy z wyspy Wolin na wyspę Uznam już niebawem. Jeśli wszystko pójdzie zgodnie z planem, pod koniec maja do centrum kurortu będzie można dostać się bez wsiadania na prom.
Do końca maja wykonawca tunelu w Świnoujściu powinien zakończyć wszystkie prace i tym razem opóźnień być już nie powinno. Najdłuższa podwodna przeprawa w Polsce, która połączy wyspy Uznam i Wolin jest już ukończona w ponad 90 proc.
Jak informuje reporterka RMF FM Aneta Łuczkowska, która była dzisiaj na miejscu, to wciąż plac budowy, ale widać, że prace są bardzo zaawansowane. Ekipy pracują zarówno przed wjazdem do tunelu od ulicy Karsiborskiej, jak i w środku. Wszystkie prace konstrukcyjne już są zakończone, teraz tunel trzeba wykończyć.
Budowa tunelu jest już na ukończeniu, zostało bardzo niewiele prac. Wszystkie prace konstrukcyjne zostały zakończone z powodzeniem, wyjścia ewakuacyjne są przygotowane. W chwili obecnej najważniejsza praca w tunelu to jest ułożenie masy bitumicznej, czyli tej warstwy, po której będą poruszały się samochody - powiedziała podczas czwartkowej konferencji prasowej Julita Borkowska ze szczecińskiego oddziału GDDKiA.
W tunelu będzie obowiązywać maksymalna prędkość 50km/h. Zakup i montaż systemu mierzącego prędkość finansuje w całości samorząd.
Władze Świnoujścia zaplanowały już nowe rozwiązania tras autobusowych łączących prawo- i lewobrzeżną część miasta.
Podjęliśmy decyzje o zakupie dziewięciu nowych autobusów dla naszej komunikacji, które umożliwią zrealizowanie nowego rozkładu poprzez tunel, który połączy obie wyspy – Uznam i Wolin– powiedział prezydent Świnoujścia Janusz Żmurkiewicz.
Jeśli chodzi o promy to one nie zostaną złomowane, ale zostaną z myślą o pieszych i rowerzystach, którzy tunelem nie będą mogli przejechać.
Otwarcie tunelu ma zakończyć problemy komunikacyjne mieszkańców Świnoujścia i turystów. Tunel ma być oddany do użytku w maju 2023 roku.