​W przetargu na budowę ponad 24-kilometrowego odcinka drogi ekspresowej nr 11 między Bobolicami a Szczecinkiem wybrana została oferta firmy Intercor - poinformował w czwartek rzecznik szczecińskiego oddziału GDDKiA Mateusz Grzeszczuk. Trasa ma być realizowana za kwotę ponad 1,1 mld zł.

REKLAMA

Oferta firmy Intercor, jak poinformował rzecznik oddziału GDDKiA w Szczecinie, była jedną z sześciu, które wpłynęły w przetargu na budowę S11 na odcinku Bobolice - Szczecinek. W ocenie komisji przetargowej była "najkorzystniejszą, jednocześnie z najniższą ceną". Firma zobowiązała się zrealizować ponad 24-kilometrową trasę za nieco ponad 1,1 mld zł.

Wybralimy najkorzystniejsz ofert na realizacj #S11 #Bobolice-#Szczecinek o d. 24 km. To oferta firmy Intercor o wartoci 1 107 mln z. Przez 10 dni pozostali oferenci mog jeszcze skada odwoania. Czeka nas te kontrola uprzednia postpowania przez Prezesa @UZP_GOV_PL pic.twitter.com/2Lsmn7bruF

GDDKiA_SzczecinJuly 6, 2023

Grzeszczuk zaznaczył, że wszystkie oferty mieściły się kwocie ponad 1,36 mld zł, którą na zadanie zamierzał wydać zamawiający. Niewybrani oferenci mają 10 dni na ewentualne odwołanie do krajowej Izby Odwoławczej. Ponadto dokumentacja postępowania zostanie, zgodnie z procedurą, poddana kontroli Prezesa Urzędu Zamówień Publicznych.

Inwestycja będzie realizowana w formule "optymalizuj i buduj", a wykonawca będzie miał 10 miesięcy na opracowanie projektów wykonawczych i 19 miesięcy, z wyłączeniem okresów zimowych, na realizację robót - przekazał Grzeszczuk.

Zakończenie budowy S11 na ostatnim w woj. zachodniopomorskim odcinku Bobolice - Szczecinek planowane jest w 2026 r.

S11 ma być dwujezdniową drogą ekspresową o dwóch pasach ruchu w każdą stronę. Na odcinku Bobolice - Szczecinek powstaną dwa węzły drogowe - Wierzchowo oraz Szczecinek Północ. Ten ostatni, jak wskazał Grzeszczuk, powstanie w miejscu obecnego ronda na północnym końcu obwodnicy Szczecinka. Dodał, że na południe od węzła Wierzchowo przewidziana jest realizacja pary Miejsc Obsługi Podróżnych.

Obiekty te będą posiadały rezerwę pod budowę stacji paliw i restauracji. Na trasie przewidziano budowę 26 obiektów mostowych, w tym czterech górnych przejść dla zwierząt.