Na liczniku niebawem stuknie 50 tysięcy. W ciągu dwóch miesięcy od otwarcia Morskiego Centrum Nauki w Szczecinie wystawę o morzu i żeglarstwie oraz znajdujące się w obiekcie planetarium odwiedziło już 46 tys. gości. To więcej niż zakładano.
Ponad 46 tys. osób w dwa miesiące, to około 900 zwiedzających dziennie. Prawie dwa razy więcej niż planowano. Spodziewano się, że rocznie Morskie Centrum Nauki odwiedzi 150 tys. osób. Przy dotychczasowym zainteresowaniu zwiedzających może być nawet 270 tys. w ciągu roku.
Do tej pory najwyższą frekwencję odnotowano w sobotę 10 czerwca. Tego dnia MCN odwiedziło aż 1655 osób.
Wielkim powodzeniem cieszą się seanse filmowe w planetarium MCN. Od majowego otwarcia planetarium odwiedziło już ponad 6 tys. osób. Ciekawą ofertą wzbogacającą repertuar planetarium są wykłady Nikoli Bukowieckiej z Centrum Badań Kosmicznych Polskiej Akademii Nauk na temat kosmosu, ilustrowane kosmicznymi obrazami, które odbywać się będą również w sierpniu.
Cieszę się, że Morskie Centrum Nauki tak bardzo trafiło w gusta naszych mieszkańców i turystów. Mimo różnych opinii na etapie tworzenia tego niezwykłego miejsca, widzimy, że cieszy się ono niesłabnącym zainteresowaniem. Świadczy o tym duża liczba gości odwiedzających je każdego dnia. To kolejny dowód na to, że warto konsekwentnie zmieniać Szczecin i Pomorze Zachodnie - mówi marszałek województwa Olgierd Geblewicz.
Największym zainteresowaniem zwiedzających wystawę stałą cieszą się eksponaty interaktywne, a wśród nich stanowisko, gdzie można własnoręcznie uformować swoją mapę, wziąć udział w wyścigu kanadyjką, przebrać się za marynarza, wdrapać po rejach trzynastometrowego masztu na bocianie gniazdo czy sterować statkiem z mostka kapitańskiego.
Pomocą w zwiedzaniu wystawy stałej Morskiego Centrum Nauki służy 51 animatorów. Są wśród nich studenci i uczniowie liceów a także osoby starsze. Animatorów wspomaga dwóch kapitanów żeglugi wielkiej, pracujących w swoich mundurach.
Zdarza się, że niektóre eksponaty nie wytrzymują żywiołowości użytkowników i muszą być naprawiane. Dotyczy to zazwyczaj kilku stanowisk dziennie na ponad 200 eksponatów. Aby umożliwić korzystanie z tarasu widokowego po godzinach otwarcia, MCN uruchomił bezpłatny dostęp poprzez zewnętrzną klatkę schodową. Z tej możliwości korzysta każdego dnia 600-700 osób. Wychodząc naprzeciw zainteresowaniu zwiedzających zdecydowano o przedłużeniu możliwości bezpłatnego wstępu na taras, codziennie w godzinach od 17.00 do 21.00.
Dużym powodzeniem odwiedzających cieszą się zakupy w sklepiku z morskimi pamiątkami i przedmiotami użytkowymi z logo MCN. Są tu np. unikatowe drewniane pocztówki interaktywne wyświetlające film zrealizowany przez dział digitalizacji, obrazujący budowę Morskiego Centrum Nauki. Sklepik współpracuje ze szczecińskimi firmami, które dostarczają produkty związane z morzem, takimi jak zdobywca znaku "Zrobione w Szczecinie", firmą produkującą biżuterię marynistyczną czy popularną firmą Szczeciński Town Shop oferującą czapki, torby, koszulki i inne produkty odwołujące się do charakteru miasta.