W poniedziałek rano zamknięty zostanie przejazd pod wiaduktem kolejowym na ul. Mikołowskiej w Katowicach. Ponieważ to najbardziej newralgiczny punkt podzielonego linią kolejową śródmieścia, mieszkańcy muszą przygotować się na spore utrudnienia. O poranku na miejscu będzie wóz satelitarny RMF FM. Nasi reporterzy będą na bieżąco informować o sytuacji na katowickich drogach.
Przejazd pod wiaduktem zostanie zamknięty w poniedziałek nad ranem.
Najbliższe otwarte wiadukty pozostaną w ciągach ul. Św. Jana i Francuskiej. Ruch ma być prowadzony m.in. przez ul. Dworcową, Kościuszki, Batorego, Andrzeja oraz wokół Placu Miarki.
Halo #Katowice W poniedziaek (7 padziernika) planujemy rozpocz prace przy wiadukcie kolejowym na ul. Mikoowskiej. Ulica zostanie zamknita dla ruchu koowego nad ranem. Ruch pieszy pod wiaduktem bdzie utrzymany tak dugo, jak pozwoli na to harmonogram robt. Dla... pic.twitter.com/g539VgQadF
PKP_PLK_SAOctober 5, 2024
Wraz z zamknięciem wiaduktu na ul. Mikołowskiej przeorganizowany zostanie ruch w okolicy. Ul. Andrzeja od skrzyżowania z ul. Kościuszki do skrzyżowania z ul. Batorego będzie jednokierunkowa (w stronę ul. Kościuszki), z kolei ul. Batorego stanie się jednokierunkowa (od ul. Kościuszki do ul. Andrzeja).
Zmiany obejmą też skrzyżowanie ulic Mikołowskiej, Sądowej, Matejki oraz Słowackiego. Na ul. Sądowej prawym pasem prowadzony będzie ruch samochodowy (w stronę dworca), a na środkowym obowiązywał będzie buspas. Inne buspasy w centrum powstaną w ciągu ul. Kościuszki (od wiaduktu św. Jana w górę do Placu Miarki) oraz Placu Miarki i Kochanowskiego (w dół, do wiaduktu św. Jana).
Przejście dla pieszych pod wiaduktem na ul. Mikołowskiej ma być czynne około miesiąca od rozpoczęcia prac. Następnie piesi będą musieli korzystać z przejść podziemnych przez stację Katowice.
Jak wynika z informacji Zarządu Transportu Metropolitalnego, dla pasażerów autobusów zamknięcie wiaduktu na ul. Mikołowskiej oznacza przede wszystkim skrócenie tras wielu linii i objazdy.
Zmiany związane z zamknięciem przejazdu pod wiaduktem ul. Mikołowskiej obejmą bezpośrednio 28 linii autobusowych:
- 21 linii regularnych (9, 10, 11, 12, 37, 45, 46, 48, 51, 115, 133, 154, 177, 193, 296, 297, 632, 657, 672, 689, 900),
- dwie linie metropolitalne (M10, M12),
- pięć linii nocnych (130N, 297N, 657N, 672N i 905N).
Od 7 października większość linii docierających dotąd od południa Katowic do dworca kolejowego zostanie skróconych do węzła (dworca) tymczasowego po południowej stronie dworca - wokół placu Andrzeja, przy ul. Miarki, Kopernika i Skłodowskiej-Curie.
Cześć linii zostanie skierowana na trasy objazdowe - będą przejeżdżały na północną stronę Katowic ul. Św. Jana. Niektórym liniom skrócone zostaną trasy – do przystanków Katowice Plac Andrzeja, Brynów Centrum Przesiadkowe, Katowice Plac Wolności i Katowice Dworzec.
Dla pasażerów wszystkie te zmiany będą oznaczały wydłużenie czasów przejazdów albo konieczność przesiadania się.
Mniejszymi zmianami zostanie też objętych 26 kolejnych linii autobusowych, które zaczną obsługiwać przystanki dodatkowe oraz inne stanowiska przystankowe pod dworcem kolejowym w Katowicach. Na dworcu podziemnym wprowadzony zostanie nowy przydział linii do stanowisk przystankowych.
Szczegółowe informacje dotyczące kursowania komunikacji miejskiej w związku zamknięciem wiaduktu można znaleźć TUTAJ.
Dostępna jest także bezpłatna, całodobowa infolinia ZTM. Informacje można uzyskać dzwoniąc na numer 800 16 30 30.
W poniedziałek rano na miejscu będzie również wóz satelitarny RMF FM. Nasi reporterzy będą na bieżąco informować o sytuacji na katowickich drogach.