Po ponad rocznym remoncie ul. Piekarskiej na tory w Bytomiu wrócił tramwaj linii 38. Według specjalistów, z 1350 m długości była to najkrótsza linia tramwajowa w Europie.

REKLAMA

Jak podkreślił w rozmowie z reporterką RMF FM Anną Kropaczek prezes spółki Tramwaje Śląskie Bolesław Knapik, linia stanowi atrakcję dla pasjonatów komunikacji.

Mieliśmy zainteresowanych miłośników tej linii tramwajowej, którzy przyjechali tu do nas, na Śląsk, nawet z Australii - wyjasnił prezes Knapik.

Ul. Piekarską przebudowano i na torach pojawi się także nowoczesny tabor, ale o tradycji i jej miłośnikach nie zapomniano. W dni wolne, niedziele i święta zabytkowe dwukierunkowe N-ki znów zabierać będą pasjonatów przeszłości w sentymentalną podróż.

Prowadzenie tego wagonu to jest bardzo ciekawa sprawa. Nie ma tu żadnej automatyki, wszystko zależy od motorniczego - tłumaczył naszej dziennikarce Daniel Koźlik, który zabytkową N-ką prowadzi od 2017 r.

Podczas remontu ul. Piekarskiej odkryto zabytkowy drewniany wodociąg z XIX w., którego elementy zabezpieczono i udostępniono do oglądania.