Samorząd Katowic odebrał od wykonawcy rowerowe połączenie Doliny Trzech Stawów z ul. Gospodarczą. Trasa wiedzie m.in. do zabytkowego osiedla Nikiszowiec. Nowy element systemu tras rowerowych ułatwi pokonanie głównych arterii miasta: autostrady A4 i ul. Murckowskiej w ciągu drogi nr 86.
Odebrana przez miejską spółkę Katowickie Inwestycje od wykonawcy trasa o długości ok. 1,5 km powstała kosztem 1,13 mln zł. Droga rowerowa o nawierzchni z betonu asfaltowego w kolorze czerwonym powstała na odcinkach wzdłuż ul. Pułaskiego, przez teren Doliny 3 Stawów w rejonie Sztauwajerów, wzdłuż autostrady A4 oraz wzdłuż terenu campingu, do włączenia w ul. Gospodarczą.
To kolejne bezpieczne połączenie rowerowe, łączące atrakcyjne miejsce do rekreacji jakim jest Dolina Trzech Stawów z kolejnymi częściami naszego miasta. To także opcja dla turystów, bo zarówno na Nikiszowcu, jak i w Dolinie Trzech Stawów, znajdziemy wypożyczalnie rowerów miejskich - powiedział cytowany w czwartkowej informacji miasta jego prezydent Marcin Krupa.
Oprócz tej gotowej już trasy, spółka Katowickie Inwestycje prowadzi obecnie dwa inne projekty dotyczące infrastruktury rowerowej. To połączenie dzielnic Giszowiec i Nikiszowiec oraz przebudowa przejścia pod Rondem Ziętka. Te trzy inwestycje oznaczają dla rowerzystów łącznie 3,8 km nowych połączeń.
Trasa o długości 2,4 km, która połączy Giszowiec z Nikiszowcem, poprowadzi od skrzyżowania ul. Szopienickiej z ul. Mysłowicką w Giszowcu do ul. Bernarda Krawczyka w Nikiszowcu. Miała być gotowa jesienią ub. roku.
Opóźniona jest też budowa pochylni wiodącej pod katowickie rondo od strony dzielnicy Koszutka. Rondo gen. Ziętka jest najwygodniejszym miejscem, w którym rowerzyści mogą przekraczać Drogową Trasę Średnicową, zamykającą centrum miasta od północy. Wraz z budową DTŚ i jej tunelu pod rondem, dla pieszych z trzech stron zbudowano pod rondo szerokie zjazdy, a z jednej strony - schody.
Budowa pochylni rowerowej umożliwiającej wygodny zjazd pod rondo i wyjazd spod niego w miejscu części schodów rozpoczęła się w styczniu br. Opóźnienie wiąże się m.in. z niezinwentaryzowaną podziemną infrastrukturą, prowadzeniem robót na ograniczonym i gęsto zadrzewionym obszarze oraz potrzebą wstrzymania prac i udostępnienia przejścia pieszym w czasie Światowego Forum Miejskiego (26-30 czerwca).
Katowice rozbudowują sieć dróg rowerowych zgodnie z założeniem, aby każda dzielnica miała połączenie rowerowe z centrum. W latach 2015-2021 kosztem 29 mln zł powstało tam ponad 36 km nowych dróg rowerowych. Tam gdzie nie jest to możliwe, np. z powodu gęstej zabudowy, miasto dla poprawy bezpieczeństwa rowerzystów, stara się wprowadzać strefy Tempo 30.
Obecnie łączna długość infrastruktury rowerowej w Katowicach, z oddanym właśnie odcinkiem łączącym ul. Gospodarczą z Doliną Trzech Stawów, wynosi według władz miasta ok. 185 km.