Urząd Miasta Rzeszowa ogłosił przetarg na budowę Wisłokostrady - trasy, która ułatwi mieszkańcom dojazd z południowej części Rzeszowa do drogi ekspresowej S19 i autostrady A4, a także odciąży m.in. rondo Pobitno i al. Piłsudskiego. Koszt inwestycji wyniesie około 173 miliony złotych.
Mamy dziś dobrą wiadomość dla rzeszowian, którzy oczekują dużych, strategicznych inwestycji drogowych, poprawiających komunikację w naszym mieście. Takim zadaniem jest budowa Wisłokostrady, która rozpocznie się w tym roku. Właśnie ogłosiliśmy przetarg na wybór wykonawcy tego potężnego zadania, którego efektem będzie powstanie połączenia al. Rejtana aż z ul. Generała Maczka - powiedział Konrad Fijołek, prezydent Rzeszowa, podczas poniedziałkowej konferencji prasowej.
Jak dodał, "realizacja tego zadania będzie oznaczała także otwarcie nowych terenów na Kopcu Konfederatów Barskich, które będziemy zagospodarowali pod kątem rekreacyjnym, zielonym a także innych, które w studium są przewidziane do zagospodarowania przede wszystkim pod kątem budowy powierzchni usługowych, biurowych". Takie inwestycje dadzą w mieście nowe miejsca pracy - dodał prezydent Rzeszowa.
Termin składania ofert dla firm, które będą chciały budować to połączenie, został wyznaczony na 31 marca.
Wisłokostrada powstanie w ciągu 32 miesięcy od daty podpisania umowy z wykonawcą. W sumie zbudowane zostaną drogi o łącznej długości ponad 2 kilometrów. Jak dodaje Dariusz Urbanik, zastępca prezydenta Rzeszowa, powstaną również chodniki i ścieżki rowerowe o łącznej długości ok. 3,2 km, a także m.in. dwujezdniowa estakada nad linią kolejową Kraków-Medyka.
Ta inwestycja to także budowa nowego, szerszego mostu Załęskiego oraz mostu na rzece Młynówka, budowa ronda na ul. Ciepłowniczej, sześciu zatok autobusowych, 13 przejść dla pieszych, oświetlenia - wyliczał Andrzej Maciejko, dyrektor Miejskiego Zarządu Dróg w Rzeszowie.
Budowa Wisłokostrady będzie finansowana z pieniędzy z budżetu miasta Rzeszowa a także ze środków, które miasto zdobyło z rządowych programów (łącznie 95 mln zł). Łączny koszt inwestycji wyniesie około 173 miliony złotych.
W skład inwestycji wejdzie:
- budowa drugiej jezdni na odcinku od al. Rejtana do targowiska o długości ok. 500 m;
- budowa dwóch jezdni od targowiska do skrzyżowania z ul. Ciepłowniczą o długości 909 m;
- rozbudowa ulicy Ciepłowniczej i Maczka na długości 631 m;
- budowa obustronnych chodników i ścieżek rowerowych o łącznej długości ok. 3 286 m;
- budowa skrzyżowania z ul. Ciepłowniczą (skrzyżowanie typu rondo) o średnicy zewnętrznej ok. 75 m;
- budowa sześciu zatok autobusowych;
- budowa 13 przejść dla pieszych;
- budowa oraz przebudowę dróg wewnętrznych służących do obsługi przyległego terenu- ul. Chłędowskiego na odcinku 130 m;
- budowa mostu na rzece Młynówka długości ok. 18,8 m;
- budowa mostu na rzece Wisłok długości ok. 81 m;
- budowa dwujezdniowej estakady nad linią kolejową Kraków-Medyka: jezdnia lewa o długości ok 374 m, jezdnia prawa o długości ok. 271 m;
- posadzenie drzew i krzewów (4495 sztuk);
- budowa oświetlenia ulicznego (słupy oświetleniowe - 102 szt., oprawy oświetl. LED - 122 szt.);
- rozbiórka 11 obiektów kubaturowych;
- zabezpieczenie osuwiska w rejonie ul. Konfederatów Barskich i ul. Chłędowskiego;
- umocnienie rzeki Wisłok narzutem kamiennym oraz koszami kamienno-siatkowymi;
- przebudowa sieci wodno-kanalizacyjnej, sieci gazowej, sieci C.O. (wraz z przebudową komory cieplnej), urządzeń energetycznych i teletechnicznych nadziemnych i podziemnych.