Trzy dni trwały prace przy montażu belek w przęsłach nowego mostu Załęskiego w Rzeszowie. Jest on częścią Wisłokostrady, największej inwestycji drogowej w mieście.
W dwóch skrajnych przęsłach mostu zamontowanych zostało 48 belek, każda o długości 18 metrów. W przęśle nurtowym nad samą rzeką Wisłok, znalazły się 24 belki, każda o długości 28,5 metra. Do ich montażu używany był specjalny dźwig o udźwig aż 800 ton.
Prace na budowie Wisłokostrady, czyli drogi, która połączy al. Rejtana z ul. Generała Maczka trwają w wielu miejscach. Oprócz mostu Załęskiego powstaje most nad rzeką Młynówką. Trwają tam już roboty związane m.in. z montażem krawężników oraz betonowaniem chodników na płycie pomostu.
Z kolei przy budowie estakady, która przebiegać będzie nad torami kolejowymi, do chwili obecnej wykonano prace palowe pod 14 z 16 podpór i zabetonowano większość ław fundamentowych podpór.
Budowy Wisłokostrady ma kosztować prawie 170 mln złotych i zakończyć się wiosną 2026 roku. Wykonawcą robót jest konsorcjum firm - ANTEX II Sp. z o.o. i Wysowa Mosty Sp. z o.o.