Ponad 853 mln zł - tyle ma kosztować projekt i budowa 22-kilometrowego odcinka drogi ekspresowej S11 pomiędzy Poznaniem a Obornikami. Kierowcy pojadą tą trasą w 2028 roku.
Powstanie nowy odcinek drogi ekspresowej S11. Będzie ona przebiegać po wschodniej stronie miejscowości: Rożnowo, Kowanowo, Oborniki, Ocieszyn i Świerkówki oraz po stronie zachodniej miejscowości: Łukowo, Gołaszyn i Chludowo.
Droga ominie tereny objęte ochroną Natura 2000, znajdujące się w okolicy rzeki Warty. W ramach inwestycji, na wysokości Obornik, powstanie nowy most nad Wartą. 22-km odcinek będzie połączony z węzłem Poznań Północ i zachodnią obwodnicą stolicy Wielkopolski.
Jest to niezwykle ważna droga ekspresowa, niezwykle ważny odcinek, który jest wkomponowany w niezwykle istotną sieć drogową, łączącą aglomerację Śląską ze środkowym wybrzeżem - zaznaczył minister infrastruktury Dariusz Klimczak.
Minister ocenił, że zrealizowanie S11 "całkowicie zmieni dotychczasowe funkcjonowanie ruchu drogowego" w tej części kraju.
Szef resortu infrastruktury zapowiedział też ogłoszenie w III i IV kwartale br. kolejnych przetargów na "sześć ważnych inwestycji w Wielkopolsce", z czego dwóch dotyczących budowy S11. Chodzi o liczący łącznie 59 km odcinek między zachodniopomorskim Szczecinkiem a Piłą oraz 30-kilometrowy fragment S11 między Ostrowem Wielkopolskim a Kępnem.
pic.twitter.com/QbGe1jX24d
Minister rozwoju i technologii Krzysztof Paszyk powiedział natomiast, że mieszkańcy Obornik czekają na wyprowadzenie ruchu tranzytowego z miasta od przełomu lat 70. i 80. XX w. Podkreślił przy tym, że obecna droga krajowa nr 11, a w przyszłości droga ekspresowa S11, to "kręgosłup gospodarczy" dla czterech regionów: Wielkopolski, Śląska, Pomorza i Pomorza Zachodniego.
"Należy jasno wskazywać i cały czas podkreślać na silne powiązanie między jakością infrastruktury a rozwojem gospodarczym. Jedno bez drugiego nie będzie miało racji bytu" - mówił Krzysztof Paszyk.
Inwestycja będzie prowadzona w formule "projektuj i buduj". Wykonawca ma 10 miesięcy na opracowanie projektu budowlanego i złożenie wniosku o zezwolenie na realizację inwestycji drogowej.
Według planów GDDKiA budowa nowego odcinka S11 powinna rozpocząć się pod koniec 2025 r. i zakończy się w II kwartale 2028 r.