Neonowe szyldy rozbłysły przy ulicy Wiosny Ludów w Ostrowie Wielkopolskim. To efekt m.in. warsztatów "Szyld w Dechę" dla przedsiębiorców.

REKLAMA

Stowarzyszenie archiBUNT, w ramach warsztatów pt. "Szyld w Dechę", przeprowadziło dla osób prowadzących firmy na ulicy Wiosny Ludów w Ostrowie Wielkopolskim m.in. wykłady, spacer studialny oraz zajęcia manualne i projektowe w gronie specjalistów.

Dzięki bezpośredniemu zaangażowaniu właścicieli w warsztatach, cztery lokale usługowe przy ulicy Wiosny Ludów zyskały nowe neonowe szyldy. "Dodatkową wspólną korzyścią są odnowione, na koszt właścicieli, elewacje budynków, dzięki czemu odnowiona identyfikacja może prezentować się jeszcze lepiej" - informują władze miasta.

W miastach zwiększa się ilość różnej formy reklamy o niskiej wartości estetycznej, która nieustannie zaśmieca przestrzeń publiczną i jednocześnie znacząco obniżając komfort przebywania w niej. Chcąc ograniczyć negatywne skutki chaosu reklamowego na obszarze rewitalizacji postawiliśmy na edukację i zorganizowaliśmy warsztaty dla osób prowadzących działalność gospodarczą. Identyfikacja wizualna przy ulicy Wiosny Ludów, którą możemy dziś podziwiać to efekt tego zadania - mówi Sebastian Górski, zastępca prezydent Ostrowa Wielkopolskiego.

Koszt akcji wyniósł 30 000 złotych.

Widząc ogromne zainteresowanie oraz obopólne korzyści, chcemy w przyszłości kontynuować rozpoczętą na ulicy Wiosny Ludów inicjatywę i obejmować kolejne fragmenty ulic, wchodzących w obszar rewitalizacji. O kolejnych działaniach będziemy informować na bieżąco - podkreśla Jakub Tomalkiewicz, dyrektor Wydziału Polityki Przestrzennej Urzędu Miejskiego w Ostrowie Wielkopolskim.