Nowe rozwiązanie w poznańskim urzędzie miasta. Korzystać z niego mogą już mieszkańcy. Teraz na wizytę w urzędzie umówić ich może voicebot, który sam rozpozna sprawę i przeprowadzi przez cały proces rezerwacji.
Specjalny voicebot umówi wizytę w poznańskim urzędzie miasta. To nowe rozwiązanie, które wprowadzono w magistracie. Ma ono usprawnić funkcjonowanie urzędu.
Na podstawie wyuczonych fraz treningowych robot rozpoznaje sprawę i rozpoczyna proces rezerwacji wizyty w urzędzie. Tak naprawdę wystarczy postępować zgodnie z poleceniami automatu - mówi Konrad Zawadzki, dyrektor Biura Poznań Kontakt.
Umówienie wizyty za pośrednictwem voicebota opiera się na 5 krokach:
- Wybranie numeru telefonu 61 646 33 44 oraz klawisz 8 "rejestracja wizyt",
- Podanie informacji dotyczących wizyty np. odbiór dowodu osobistego,
- Wybór lokalizacji oraz terminu załatwienia sprawy,
- Potwierdzenie danych, tj. termin, godzina oraz numer telefonu,
- Otrzymanie sms z informacją o terminie wizyty w urzędzie.
Obecnie mieszkańcy w ten sposób mogą zarezerwować wizytę do: Wydziału Spraw Obywatelskich i Uprawnień Komunikacyjnych, Urzędu Stanu Cywilnego oraz Wydziału Gospodarki Komunalnej.
Zadaniem e-konsultantki jest zrozumienie intencji dzwoniącego oraz przekierowanie go w jak najkrótszym czasie do właściwego pracownika Biura Poznań Kontakt.
Mieszkaniec, dzwoniąc na numer telefonu miejskiej infolinii 61 646 33 44, po wysłuchaniu zapowiedzi "Miasto Poznań...", żeby połączyć się z e-konsultantką wybiera klawisz 2 "informacje miejskie". Tam rozmowę przejmuje już robot, którego zadaniem jest rozpoznać intencję oraz odpowiednio przekierować do pracownika infolinii - dodaje Konrad Zawadzki.
W sytuacji, gdy klient nie zostanie zrozumiany przez robota lub jego temat wykracza poza bazę wiedzy, połączenie zostanie przekierowane do pracownika infolinii. Jego zadaniem będzie zidentyfikowanie tematu rozmowy.