Ponad 300 km dróg w Poznaniu przeskanował specjalny samochód wyposażony w kamerę 360 stopni. Zebrane dane pomogą ustalić, gdzie znajdują się nośniki reklamowe i ile ich jest. Ma to ułatwić egzekwowanie przepisów uchwały krajobrazowej.
Specjalny samochód zjechał w ostatnich dniach ponad 300 kilometrów w Poznaniu. To pojazd, który ma pomóc w zebraniu danych dotyczących lokalizacji nośników reklamowych w mieście.
Fotorejestracja ulic miasta odbyła się przy pomocy samochodu wyposażonego w kamerę sferyczną HD (360 stopni) oraz układ geopozycjonowania. Efektem skanowania jest chmura punktów 3D. Umożliwia ona precyzyjne odwzorowanie ulicy i pasa drogowego. Podobne systemy wykorzystuje Google do tworzenia swoich map.
Auto przeskanowało ok. 330 km najważniejszych dróg na terenie Poznania. Wiedza o lokalizacji reklam pomoże pracownikom urzędu w egzekwowaniu przepisów uchwały, w tym nakładaniu kar na podmioty zarządzające nośnikami niezgodnymi z obowiązującym prawem - wyjaśniają poznańscy urzędnicy.
W stolicy Wielkopolski firmy reklamowe i przedsiębiorcy mają jeszcze osiem miesięcy na zaadaptowanie swoich nośników do wymogów uchwały krajobrazowej. 5 sierpnia mija roczny okres dostosowawczy.