Od wtorku uchodźcy chcący otrzymać PESEL w Poznaniu będą obsługiwani wyłącznie w siedzibie Wydziału Spraw Obywatelskich urzędu miasta. Z powodu mniejszej liczby składanych wniosków, magistrat zamknął dodatkowy punkt obsługi Ukraińców zorganizowany w jednej z galerii handlowych.
Od początku kwietnia uchodźcy starający się o nadanie numeru PESEL byli obsługiwani zarówno w siedzibie Wydziału Spraw Obywatelskich Urzędu Miasta Poznania przy ul. Libelta, jak i w dodatkowym punkcie uruchomionym w Galerii Malta. Od końca kwietnia, w związku ze spadkiem liczby składanych wniosków, obsługę obywateli Ukrainy prowadzono jedynie w punkcie w galerii handlowej.
Poznański magistrat poinformował, że od wtorku obywatele Ukrainy, chcący otrzymać PESEL, będą ponownie obsługiwani w urzędzie przy ul. Libelta. Punkt obsługi w Galerii Malta zakończył działalność w środę.
Według Urzędu Miasta w ostatnich tygodniach poznańscy urzędnicy wydają około 100 numerów PESEL każdego dnia.
Obywatele Ukrainy, którzy chcą otrzymać PESEL muszą najpierw zarezerwować wizytę, np. na stronie www.poznan.pl lub telefonicznie za pośrednictwem miejskiej infolinii Poznań Kontakt pod numerem: 61 646 33 44. Dla każdej dorosłej osoby należy umówić osobną wizytę. Pojedyncza rezerwacja umożliwia osobie dorosłej wyrobienie numeru PESEL dla maksymalnie dwojga dzieci.
Według danych magistratu, do połowy czerwca w Poznaniu około 30 tys. obywateli Ukrainy złożyło wnioski o przyznanie PESEL.