Zakończono drążenie w skale tunelu drogowego o długości 2,3 km na budowie drogi ekspresowej S3 pomiędzy Bolkowem a Kamienną Górą na Dolnym Śląsku. Tunel jest najdłuższym, pozamiejskim, drążonym w skale tego typu obiektem w Polsce. Został przebity w obecności dziennikarzy, władz samorządowych i pracowników firmy realizujących inwestycję.
Dyrektor wrocławskiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad Lidia Markowska podkreśliła, że wydrążenie tunelu to przełomowy moment w budowie trasy S3 z Bolkowa do granicy z Czechami w Lubawce. Całość inwestycji ma zostać ukończona w 2024 r. - powiedziała. Dodała, że wkrótce w wydrążonym tunelu rozpoczną się prace przy budowie drogi.
Na konstrukcję tunelu TS-26 składają się dwie nawy główne dla ruchu pojazdów: lewa (wschodnia) o długości 2301,88 m i prawa (zachodnia) o długości 2272,2 m, osiem przejść ewakuacyjnych poprzecznych i jeden przejazd awaryjny w środku tunelu.
Budowa odcinka drogi ekspresowej S3 Bolków - Lubawka (granica państwa) podzielona została na dwa odrębne zadania: Bolków - Kamienna Góra Północ oraz Kamienna Góra Północ - Lubawka (granica państwa). W ramach obu inwestycji powstanie łącznie ponad 31-kilometrowy odcinek trasy S3, który połączy się w przyszłości z czeską autostradą D11.
W ciągu trasy S3 z Bolkowa do Lubawki budowany jest też jeszcze jeden tunel o długości ok. 320 metrów.