Uwaga na fałszywe SMS-y wzywające do zapłaty! Sms o niedopłacie za prąd posłużył oszustom do wypłacenia pieniędzy z konta 42-latki. Nieświadoma oszustwa pokrzywdzona otworzyła dołączony do wiadomości link i wpisała login oraz hasło umożliwiające dostęp do jej konta. Mieszkanka Lublina straciła 2 tys. złotych.
42-latka została oszukana, a z jej konta zniknęło 2 tys. złotych. Pokrzywdzona otrzymała wiadomość SMS z linkiem do witryny internetowej i z prośbą o uregulowanie zaległej należności. Z treści wiadomości wynikało, że w przypadku nieuregulowania zaległości nastąpi odłączenie energii elektrycznej.
Kobieta kliknęła w podany odnośnik strony internetowej, która przekierowała ją na witrynę płatności mobilnych, a ta z kolei na stronę w której wybrała bank ze swoim rachunkiem. Następnie wykonywała wszystkie polecenia zgodnie z podanymi wskazówkami.
42-latka została przekierowana na stronę swojego banku gdzie wpisała login i hasło. W dalszej kolejności na ekranie wyświetliła się informacja do wprowadzenia kodu Blik, który również podała. Pieniądze zostały wypłacone w jednym z bankomatów na terenie Tomaszowa Mazowieckiego za pomocą kodu Blik.