Chatbot do obsługi mieszkańców w zakresie podatków działa w Urzędzie Miasta Łodzi. Magistrat zdecydował się pilotażowo przetestować sztuczną inteligencję.
Na stronach Urzędu Miasta Łodzi uruchomiony został Wirtualny Asystent. Chatbot na razie odpowie na pytania z zakresu podatków miejskich: od nieruchomości, rolnego, leśnego i od środków transportowych.
W planach jest rozszerzenie obsługi mieszkańców przez sztuczną inteligencję. W pierwszej kolejności będą to sprawy prowadzone przez Wydział Spraw Obywatelskich i Komunikacji oraz Urząd Stanu Cywilnego.
Docelowym rozwiązaniem ma być wdrożenie voicebot, czyli bota głosowego, który służy do obsługi konwersacji.
Obecnie Wirtualny Asystent jest w stanie odpowiedzieć na najczęściej zadawane pytania dotyczące jedynie Wydziału Finansowego. Jest dostępny przez całą dobę, zarówno z komputerów, jak i z urządzeń mobilnych.
Wystarczy kliknąć ikonkę "dymku" z podpisem "Wirtualny Asystent" i wprowadzić pytanie lub wybrać z listy interesujący temat.
Wirtualnego Asystenta dostępnego na stronie Urzędu Miasta Łodzi stworzyła nieodpłatnie, w ramach umowy partnerskiej rzeszowska firma OPTeam S.A. która "zmapowała" łódzkie potrzeby na platformie swojego autorstwa. Z takiego samego Chatbota korzysta między innymi Urząd Miasta Rzeszowa.
Na razie jest to rozwiązanie pilotażowe. Będzie testowane do końca tego roku. Ewentualne uwagi można zgłaszać na adres e-mail: bot@uml.lodz.pl.
Jeśli Wirtualny Asystent spodoba się mieszkańcom, usługa będzie rozwijana.Na razie z usług Chatbota można skorzystać na stronach:
uml.lodz.pl/urząd
https://uml.lodz.pl/dla-mieszkancow/mieszkalnictwo/oplaty-i-podatki/