Pociągi wracają na most kolejowy nad rzeką Pilicą w Tomaszowie Mazowieckim w Łódzkiem. Dzięki temu będzie można jeździć sprawniej koleją. Dla podróżnych będą także łatwiejsze przejścia nad torami na przykład w Głownie i Strykowie.

REKLAMA

Od niedzieli, 11 czerwca, powrót pociągów na trasę Łódź - Drzewica. Zakończyły się tam prace infrastrukturalne.

Składy pojadą po nowym moście nad Pilicą w Tomaszowie Mazowieckim. Zostaną uruchomione połączenia dalekobieżne m.in. Poznań - Kraków, Gdynia - Łódź - Kraków oraz regionalne Łódź - Drzewica.

Głowno i Stryków

Natomiast w Głownie i Strykowie mieszkańcy oraz podróżni skorzystają z nowych kładek nad torami. Teraz łatwiej będzie dostać się na perony, z których odjeżdżają pociągi w kierunku Łodzi i Łowicza.

Dzięki nowym kładkom dla pieszych nad torami, wyposażonym w windy, pasażerowie łatwiej skorzystają z kolei. Nowe parkingi i stojaki dla rowerów pozwolą na łączenie podróży pociągiem, samochodem i jednośladem.

Obiekty są wyposażone w schody i windy, które zapewniają lepszy dostęp do kolei osobom o ograniczonych możliwościach poruszania się, podróżnym z ciężkim bagażem oraz opiekunom z dziećmi w wózkach. Każda kładka ma 3 metry szerokości, 42 metrów długości. Ułożono na nich nawierzchnię antypoślizgową, która pozwala bezpiecznie dojść na perony.

Kładki na stacjach w Głownie i Strykowie zwiększyły dostępność do pociągów kursujących między Łodzią i Łowiczem. Mieszkańcy mają dogodne połączenie stacji z osiedlami po obu stronach linii kolejowej.

Ponadto w Głownie i Strykowie powstały nowe parkingi dla samochodów, wiaty rowerowe i chodniki. Utrzymane zostaną obecne przejścia do peronów w poziomie szyn.

Zduńska Wola, Sieradz i Pabianice

W ramach tego samego zadania na stacji Zduńska Wola przebudowywany jest budynek dworca. Będą stanowiska dla autobusów, miejsca parkingowe oraz stojaki dla rowerów przed budynkiem.

W Pabianicach budowany jest już pierwszy z dwóch peronów przystanku Pabianice Północne, który umożliwi lepsze połączenia kolejowe w stronę Łodzi, Zduńskiej Woli i Sieradza.

Dzięki inwestycjom z udziałem środków unijnych i budżetowych tylko w województwie łódzkim dostępniejszych jest kilkanaście przystanków m.in. na odcinku Sochaczew - Barłogi na trasie Warszawa - Poznań, na linii Łódź Kaliska - Zduńska Wola oraz linii Łódź Kaliska - Zgierz - Kutno.

Poza kładkami budowane są bezkolizyjne skrzyżowania. Już korzystamy z nowych wiaduktów drogowych nad torami w Skierniewicach i Łowiczu. Budowane są tunele drogowe pod linią kolejową w Andrespolu i Gałkowie, które zostaną oddane do użytku jesienią tego roku.

Inwestycję za ok. 22 mln zł zrealizowały PKP Polskie Linie Kolejowe z udziałem środków RPO woj. łódzkiego.