Trwa budowa przystanków na trasie łódzkiej kolei średnicowej. Prace mają miejsce obok Manufaktury, w pobliżu al. Włókniarzy, ale przede wszystkim u zbiegu ul. Zielonej i Alei Kościuszki. W tym czasie TBM Katarzyna drąży tunel "łódzkiego metra".
Pod koniec kwietnia ma ona wywiercić pierwszy odcinek dużego tunelu, który w przyszłości połączy dworzec Łódź Fabryczna z dworcami Żabieniec i Łódź Kaliska. Na przystanku Łódź Polesie wykonano ściany szczelinowe sięgające 30 m głębokości. Gotowe są stropy na poziomie 0 i -1. Powstaje strop na kondygnacji -2 - informuje Mirosław Siemieniec, rzecznik PKP PLK.
Jeszcze w tym miesiącu tarcza "przewierci się" do przystanku Polesie, czyli w pobliże Manufaktury. To właśnie tam stanie jeden z przystanków, a prace są najbardziej zaawansowane. Wykonawca rozpoczął też wydobywanie gruntu z poziomu -3. To najgłębsza część przyszłej stacji.
Na Kozinach, gdzie powstaje przystanek przy al. Włókniarzy prace są w początkowej fazie realizacji. Obecnie powstają wewnętrzne ściany szczelinowe. Budowana jest płyta stropowa poziomu -1. Następnie powstaną kolejne elementy, czyli płyta pośrednia i denna - wyjaśnia rzecznik PKP PLK.
Zakładany termin zakończenia budowy tunelu średnicowego pod Łodzią to 2023 rok, choć już teraz mówi się, że dotrzymanie go będzie niezwykle trudne. Bardziej realistyczny termin to początek 2025 roku.