Kolejny przystanek kolejowy powstanie w Głownie (woj. łódzkie). Jego budowa zostanie ukończona w połowie przyszłego roku, a koszt inwestycji to 1,6 mln zł – poinformował prezes PKP Polskich Linii Kolejowych S.A. Ireneusz Merchel.
Nowy przystanek Głowno Północne zlokalizowany zostanie przy przejeździe kolejowo-drogowym w ciągu ul. Wiejskiej, na linii kolejowej między Łodzią a Łowiczem - podano w komunikacie PKP PLK. Będzie to drugi w liczącym prawie 15 tys. mieszkańców Głownie, po wybudowanym w 1903 r. dworcu przy obecnej ul. Kolejowej, na dawnej trasie Kolei Warszawsko-Kaliskiej.
Ministerstwo Infrastruktury podało, że w województwie łódzkim podpisane zostały już wszystkie umowy na budowę lub przebudowę przystanków kolejowych w ramach "Rządowego programu budowy lub modernizacji przystanków kolejowych na lata 2021-2025". "Konsekwentna realizacja rządowych inwestycji skutecznie przeciwdziała wykluczeniu komunikacyjnemu. Z żelazną konsekwencją budujemy nowoczesną kolej, która służy potrzebom transportowym lokalnych społeczności" - podkreślił w komunikacie minister infrastruktury Andrzej Adamczyk.
"Budowa nowego przystanku w Głownie zwiększy dostęp do kolei między Łodzią a Łowiczem. Pasażerowie chętniej wybiorą kolej w codziennych podróżach do pracy lub szkoły" - poinformował prezes PKP PLK Ireneusz Merchel.
Roboty budowlane na nowym przystanku kolejowym w Głownie mają ruszyć na początku przyszłego roku, a zakończyć w połowie 2024 r. Inwestycja będzie kosztować 1,6 mln zł.
W woj. łódzkim - według danych PKP PLK - program przystankowy obejmuje dziewięć lokalizacji. Od grudnia 2022 r. podróżni korzystają z przystanku Tomaszówek. W marcu br. rozpoczęła się budowa nowego przystanku Zgierz Rudunki. Już na wiosnę ruszą prace budowlane w Jedliczu koło Zgierza. Podpisane zostały umowy na budowę przystanków Łódź Zarzew, Izabelów i modernizację przystanków Stare Grudze, Zaosie i Żakowice Południowe.
Celem "Rządowego Programu budowy lub modernizacji przystanków kolejowych na lata 2021-2025" jest przeciwdziałanie wykluczeniu komunikacyjnemu, promowanie ekologicznych środków transportu oraz wspieranie polskiej gospodarki. Na ten cel - jak przekazano w komunikacie PKP PLK - przeznaczono 1 mld zł.