„Cicha godzina” w obsłudze klientów w łódzkim oddziale Narodowego Funduszu Zdrowia w Łodzi. W każdy wtorek w godzinach od 14.00 do 15.00 w sali obsługi będą panowały warunki przyjazne dla osób wrażliwych na bodźce.
"Cicha godzina" to czas ograniczenia bodźców wzrokowych i słuchowych, których nadmierne natężenie jest szczególnie uciążliwe dla osób ze spektrum autyzmu, ale także dla innych osób wysokowrażliwych.
W każdy wtorek od 14.00 do 15.00 w sali obsługi klientów przy ul. Targowej 35 w Łodzi i w siedzibach oddziałów wojewódzkich NFZ panują specjalne warunki. Światła są wygaszone lub przyciemnione, a telefony i komunikaty głosowe wyciszone - wyjaśnia rzecznik łódzkiego oddziału NFZ Anna Leder.
Rozmowy są prowadzone - zarówno przez pracowników, jak i klientów - w sposób cichy i niezakłócający spokoju. W Łodzi zamiast ostrego jarzeniowego światła - małe lampki na biurkach urzędników i niemal kompletna cisza.
Osoby ze szczególnymi potrzebami oraz ich opiekunowie mogą także skorzystać z wydłużonego, 30-minutowego czasu obsługi w odizolowanym, wyciszonym pokoju. W tym miejscu klient będzie z doradcą sam na sam, bez innych klientów.
Taką wizytę można zarezerwować przez stronę nfz-lodz.pl lub infolinię: numer 800-190-590.