Kilka nowych parkomatów w Łodzi nie zadziałało w pierwszym dniu użytkowania. Od wczoraj (3 października) trzeba płacić za parkowanie w nowych urządzeniach, które są podobne do starych, ale mają dotykowy ekran.
Od poniedziałku (3 października) w Łodzi należy korzystać z parkomatów nowego operatora. Takich urządzeń jest ponad 400 w mieście. W kilku miejscach nie było możliwości zapłacenia w parkomatach, bo się nie uruchomiły.
Biorąc pod uwagę skalę uruchomienia wszystkich parkomatów w Łodzi, to te kilka sztuk, które nie załączyły się wczoraj rano, to nie jest dramatyczna ilość - tłumaczy zastępca ds. inżynierii ruchu Zarządu Dróg i Transportu w Łodzi - Tomasz Grzegorczyk. Mogło zdarzyć się tak, że niektórzy łodzianie przez pomyłkę chcieli płacić w starych parkomatach, a one są wyłączone.
Stare urządzenia stoją obok nowych i nie mają informacji, że już nie są wykorzystywane.
Osiem aplikacji, w których można płacić za parkowanie w Łodzi - to najważniejsza zmiana dotycząca Płatnej Strefy Parkowania w mieście (wcześniej były tylko dwie apki). Dodatkowo pojawia się podstrefa D, która obejmuje Rynek Bałucki.
Wraz z nowym operatorem Strefy Płatnego Parkowania w Łodzi, pojawił się nowy e-sklep z rozszerzoną ofertą e-abonamentów obejmującą:
- roczny i kwartalny dla Podstrefy A;
- roczny i kwartalny dla Podstrefy B;
- miesięczny dla Podstrefy C;
- dla mieszkańca Strefy,
- dla pojazdów hybrydowych;
- dla pojazdów pogotowi technicznych;
- dla osób niepełnosprawnych;
- dla posiadaczy miesięcznego biletu kolejowego lub MPK.
Aplikacje do płatności mobilnych:
- "AnyPark"
- "CityParkApp"
- "ePARK"
- "FlowbirdParking"
- "Karta Łodzianina"
- "moBILET"
- "MobiParking"
- "mPay".
Kwoty opłat parkingowych nie ulegają zmianie.