Przemysł modowy i jego wpływ na środowisko naturalne - to temat kolejnego spotkania Krakowskiej Akademii Klimatu. Na pokazy filmów i dyskusję ekspertów zapraszamy tuż po Wielkanocy - 20 kwietnia.

REKLAMA

Nastolatkowie w niewielkim stopniu mogą wpłynąć na likwidację smogu, nie podejmują bowiem decyzji, o tym jak ogrzewają dom - to robią ich rodzice. Ich główny środek transportu to komunikacja miejska, więc pod tym względem i tak są bardzo eko. Mogą natomiast zmienić sposób, w jaki wydają swoje kieszonkowe, z którego kupują m.in. ubrania. Chcielibyśmy, aby dowiedzieli się, jaka jest prawdziwa cena jeansów czy T-shirtów i kolejnych zakupów dokonywali świadomie - mówi prezes Fundacji Green Festival Grzegorz Dukielski.

Dlatego druga odsłona Krakowskiej Akademii Klimatu będzie poświęcona wpływowi przemysłu modowego na środowisko naturalne. T-shirt za 20 zł w rzeczywistości może być dużo droższy niż się wydaje, bo jego wyprodukowanie wiąże się np. z łamaniem praw pracowniczych, zatrudnianiem nieletnich, nieprzestrzeganiem norm ochrony środowiska, transportem z odległych miejsc.

20 kwietnia w kinie Kijów będzie można zobaczyć dwa filmy dokumentalne: "Fast fashion", który pokazuje, że ubrania można produkować szybko i tanio, ale wiąże się to z bardzo wysokimi kosztami środowiskowymi oraz "UseLess" o tym, jak wiele rzeczy - także żywności - marnujemy, choć nie musimy.

Gośćmi spotkania będzie ekspert ONZ Kamil Wyszkowski, przedstawiciel firmy Patagonia - marki globalnej, której zależy na wytwarzaniu produktów w sposób ekologiczny i etyczny oraz Jadłodzielni, która zajmują się dystrybucją żywności, by zapobiec jej marnowaniu.

Krakowska Akademia Klimatu to projekt skierowany do młodzieży szkół ponadpodstawowych. Łączy wiedzę na temat ochrony środowiska z pokazami filmów, dyskusją z ich twórcami i ekspertami odpowiedzialnymi za politykę zrównoważonego rozwoju.

Udział w wydarzeniu jest BEZPŁATNY !!!

Zapisów można dokonać na stronie: https://www.greenfestival.pl/akademiaklimatu/

Kolejne spotkanie 11 maja będzie poświęcone konsumpcjonizmowi. Zachęcamy do zapisów już teraz. Będziemy mówić o modzie na kupowanie rzeczy, po wpływem reklam i emocji. Nie dlatego, że ich potrzebujemy, ale dlatego, że chcemy być modni - podkreśla Grzegorz Dukielski. Podczas tego spotkania będzie można zobaczyć film pokazujący, co dzieje się z przedmiotami codziennego użytku - telefonami, laptopami, sprzętem AGD - których pozbyli się Europejczycy.