60. i ostatni z drugiej serii tramwaj Lajkonik dotarł do zajezdni tramwajowej w Nowej Hucie. W sumie to już 110. Lajkonik w stolicy Małopolski.
Ostatni wagon jednego z największych kontraktów tramwajowych w Polsce trafił do Nowej Huty. To właśnie tam stacjonuje najwięcej wagonów firmy Stadler, bo aż 80. Pozostałe stacjonują w zajezdni Podgórze.
Z nowohuckiej zajezdni zniknęły już wszystkie wagony 105N, a tramwaje z niską podłogą kursują na każdej krakowskiej trasie, w większości obsługują wszystkie kursy lub co najmniej cześć z nich.
Nowe Lajkoniki II to trzyczęściowe pojazdy niskopodłogowe z czterema wózkami jezdnymi. Drzwi wejściowe o większej niż standardowo szerokości (1400 mm) zapewniają szybką wymianę pasażerów.
Specjalna konstrukcja czoła pojazdu zmniejsza ryzyko wciągnięcia pieszego pod pojazd w razie wypadku. W nowych tramwajach jest więcej przestrzeni z niską podłogą, a także więcej miejsca dla osób poruszających się na wózkach.
Tramwaje jednocześnie mogą przewieźć 238 pasażerów, w tym 75 osób na miejscach siedzących. Są wyposażone między innymi w klimatyzację, automat biletowy, system informacji pasażerskiej, kamery oraz porty USB do ładowania smartfonów.