Na ul. Legionów w Oświęcimiu dziś przed południem wprowadzony zostanie ruch wahadłowy - informuje GDDKiA. Przejazd samochodów będzie sterowany za pomocą sygnalizacji świetlnej, a w przypadku dużego natężenia - ręcznie.

Taka organizacja ruchu będzie obowiązywać do końca kwietnia na odcinku ok. 160 m w rejonie budowy obwodnicy Oświęcimia.

Ul. Legionów będzie w tym miejscu poprowadzona w nowym śladzie. To już ostatni odcinek przebudowy tej ulicy - zapewnia Kacper Michna z krakowskiego oddziału GDDKiA. Żeby wykonać niezbędne prace związane z budową jej nowego przebiegu, musimy wprowadzić ruch wahadłowy - dodaje.

Obwodnica Oświęcimia to nowa 9-kilometrowa droga, prowadzącą od węzła Oświęcim na ekspresowej S1 do skrzyżowania ul. Zatorskiej i Grojeckiej. Trasa ominie od południa miasto i zapewni szybkie i bezpieczne połączenie z drogą ekspresową Mysłowice - Bielsko-Biała, a dzięki temu również z autostradą A4.

Sam węzeł Oświęcim znajduje się już na terenie województwa śląskiego, między miejscowościami Bojszowy i Jedlina.

Nowa obwodnica będzie miała dwie jezdnie, z dwoma pasami ruchu w każdym kierunku. Każdy pas ruchu będzie miał 3,5 m szerokości. Trasa zostanie połączona z innymi drogami w sześciu miejscach:

  • z S1 poprzez węzeł Oświęcim (początek obwodnicy);
  • z ul. Wolską w Jedlinie poprzez rondo turbinowe;
  • z ul. Wojewódzką w Pławach (rondo turbinowe);
  • z ul. Legionów (droga wojewódzka nr 933) (rondo turbinowe);
  • z ul. Jagiełły (droga wojewódzka nr 948) (rondo turbinowe);
  • z ul. Zatorską (obecna DK44; koniec obwodnicy) (rondo). 


Na trasie powstają trzy mosty: nad Wisłą na granicy województw małopolskiego i śląskiego, nad Sołą, w okolicy ogródków działkowych Kamieniec i nad Młynówką, obok ogródków działkowych Stare Stawy,

Koszt inwestycji to 500 mln zł. Budowa otrzymała 164,4 mln zł dofinansowania ze środków UE.