23 marca w krakowskich Sukiennicach przyznano po raz pierwszy statuetki CSR Poland Awards dla osób i firm zaangażowanych społecznie. Zwycięskie projekty były skupione wokół tematu człowieka, działań na rzecz pracowników czy określonej społeczności. Oprócz inicjatyw przedsiębiorstw nagrodzono też lidera społecznej odpowiedzialności biznesu.
Do konkursu mogła zgłosić się każda organizacja posiadająca siedzibę lub oddział na terenie Polski, która w 2022 roku zrealizowała projekt CSR. Łącznie organizatorzy otrzymali 283 zgłoszenia ze 162 firm. Większość to projekty społeczne dużych korporacji. Choć tematem wiodącym w ubiegłym roku było wsparcie dla Ukrainy, firmy realizowały różnorodne inicjatywy, m.in. prozdrowotne, edukacyjne, sportowe, i wspierały różne grupy społeczne.
Kapituła konkursowa oceniająca projekty miała bardzo trudne zadanie. Firmy wdrożyły w 2022 r. mnóstwo działań charytatywnych, rozwijały wolontariat, tworzyły oryginalne programy dla swoich pracowników. W trendach, poza projektami wspierającymi Ukrainę, mocno było widać inicjatywy prozdrowotne, w tym te wspierające zdrowie psychiczne zespołu - komentuje Agnieszka Pleti, prezes Fundacji Poland Business Run, organizatorka CSR Poland Awards 2023.
W gronie laureatów konkursu CSR Poland Awards 2023 znaleźli się:
- Bank BNP Paribas S.A. w kategorii Community Affairs za projekt Kampanii edukacyjnej “Misja Kieszonkowe", dotyczący edukacji finansowej w szkołach podstawowych połączony z kampanią społeczną skierowaną do rodziców.
- The Walt Disney Company (Polska) Sp. z o.o. w kategorii Diversity, Equity and Inclusion za projekt Disney na rzecz dostępności, którego celem było przystosowanie historii Disneya tak, by były one dostępne również dla dzieci z niepełnosprawnościami słuchu, wzroku oraz w spektrum autyzmu.
- Trans.eu Group S.A. w kategorii Social Engagement za projekt u-KRAINA MOŻLIWOŚCI, w ramach którego firma przeznaczyła 2 mln zł na pomoc uchodźcom z Ukrainy.
- mBank S.A. w kategorii Corporate Community za projekt Z energią po zdrowie, w zakresie którego powstał program wspierający zdrowie i samopoczucie pracowników Grupy mBanku.
- Bartłomiej Budnicki z firmy SKANSKA w kategorii CSR Leader za tworzenie bezpiecznej przestrzeni w swojej firmie dla pracowników LGBTQ+.
W jury konkursu zasiadali: Agnieszka Pleti - prezes Fundacji Poland Business Run, dr Ewa Jastrzębska - rzeczniczka etyki Szkoły Głównej Handlowej, dr hab. Dorota Gierszewski - kierowniczka Pracowni Pedagogiki Społecznej i Andragogiki UJ, Tomasz Włodarski - członek rady Fundacji Polskiego Instytutu Praw Człowieka i Biznesu, Małgorzata Szlendak - ekspertka w dziedzinie komunikacji i trenerka. Honorowym członkiem kapituły konkursu był Andrzej Kulig - Zastępca Prezydenta Miasta Krakowa ds. Polityki Społecznej i Komunalnej.
Pierwsza edycja konkursu CSR Poland Awards oraz towarzyszącej mu konferencji pod hasłem “The Human Side of Business" cieszyła się bardzo dużym zainteresowaniem, dlatego już dziś organizator - Fundacja Poland Business Run zaprasza do udziału w przyszłym roku.