800 mln zł - tyle szacunkowo pochłonie modernizacja linii kolejowej na trasie Skarżysko-Kamienna - Tumlin (woj. świętokrzyskie). Projekt zakłada przebudowę stacji, przystanków i wymianę 62 km torów. Prace mają zakończyć się do końca 2028 roku.

W ramach modernizacji linii kolejowej nr 8 na odcinku Skarżysko-Kamienna - Tumlin przebudowane zostaną stacje w Suchedniowie, Łącznej i Zagnańsku oraz przystanki w Skarżysku Zachodnim, Suchedniowie Północnym i Berezowie. Na stacjach w Zagnańsku i Suchedniowie powstaną nowe przejścia podziemne wyposażone w windy, a w Łącznej nowa kładka dla pieszych.

Projekt przewiduje wymianę przeszło 62 km torów, wymianę sieci trakcyjnej i instalację nowych urządzeń sterowania ruchem kolejowym. Zwiększymy bezpieczeństwo na 15 przejazdach kolejowo-drogowych, a przejazd przy stacji w Suchedniowie zostanie zastąpiony wiaduktem drogowym - przekazał Piotr Hamarnik z zespołu prasowego PKP PLK.

Po zakończeniu prac pociągi pasażerskie będą mogły osiągać prędkość 120 km/h, a towarowe 100 km/h. 

Budowa nowych torów w Zagnańsku, Suchedniowie i Łącznej poprawi organizację ruchu kolejowego.

Prace mają zakończyć się do końca 2028 roku. Szacunkowa wartości inwestycji to przeszło 800 mln zł.

Projekt jest częścią większego przedsięwzięcia "Prace na linii kolejowej nr 8 na odcinku Skarżysko-Kamienna - Kielce - Kozłów".

W czerwcu tego roku podpisano też umowę na modernizację innego odcinka linii nr 8, na trasie Kozłów - Sędziszów, a prace budowlane ruszą tam w listopadzie.

Linia kolejowa nr 8 łączy Warszawę z Krakowem przez Warkę, Radom, Skarżysko-Kamienną, Kielce, Sędziszów i Kozłów.