Kłopoty z wypłatą pieniędzy dla poszkodowanych przez Amber Gold - dowiedział się reporter RMF FM. To ważna informacja dla tych, którzy zgłosili do sądu wierzytelności. Rozpoczęła się procedura wypłat po ostatecznym podziale funduszów masy upadłości Amber Gold, ale nie do wszystkich trafiły pieniądze.
Przez osiem ostatnich lat, czyli czas trwania całej procedury upadłościowej, zmieniły się niektóre dane poszkodowanych - tłumaczył reporterowi RMF FM Józef Dębiński, syndyk Amber Gold. Chodzi o numery kont bankowych osób, które zgłaszały wierzytelności.
Uruchomiono już pierwsze przelewy - ponad tysiąc. Mniej więcej 20 proc. z nich wróciło do syndyka, bo konta, na które je wysłano, były nieaktywne. Dlatego syndyk prosi te osoby, które zmieniały numer konta, o jak najszybsze uaktualnienie danych.
Na wypłatę jest określony czas. Jeśli minie - pieniądze trafią do depozytu sądowego. Odzyskiwanie ich potrwa, a ostateczna należność uszczupli się o dodatkowe koszty.
Do wypłacenie oszukanym jest 67,5 miliona złotych. Około 11,5 tysiąca poszkodowanych klientów odzyska nieco ponad 10 proc. tego, co zainwestowali.
Kontakt do syndyka dla tych, którzy powinni podać aktualny numer konta bankowego: tel. 795 - 074 - 423 lub 881 525 479.
Adres do korespondencji listownej:
Syndyk Amber Gold,
ul. Lema 10 /57
80-126 Gdańsk.