Targi Tour Salon dają możliwość spotkania się z dziesiątkami, czy nawet setkami nowych i stałych kontrahentów w krótkim czasie i w jednym miejscu. A wszystko to jest przyprawione barwą kolorów z różnych zakątków świata i Polski, które ożywiają jesienną październikową aurę Poznania.
Targi odbędą się 24-27 października i jest to już 23 edycja tej imprezy. Dla wystawców - przedstawicieli wszystkich polskich i wielu zagranicznych regionów, touroperatorów, biur podróży, usługodawców w turystyce, wydawnictw, przewoźników - są to bardzo ważne targi branży turystycznej w Polsce. Przygotowano także specjalne ekspozycje dla SPA, sanatoriów, ośrodków wellness w ramach "Wyspy Zdrowia". Nie zabraknie oczywiście "Ekspozycji Autokarów", czy ofert w zakresie "Turystyki biznesowej" i ,,Turystyki Ekstremalnej".
Dla wszystkich zainteresowanych rynkiem turystycznym w Rosji i na Ukrainie, Polska Organizacja Turystyczna przygotowała warsztaty, które odbędą się w drugi dzień targów, tj. 25 października. W tym samym dniu POT zaprasza także na warsztaty na temat produktu SPA, wellness i uzdrowisk.
Warto wspomnieć także o event - Travel 2.0, który zaplanowano na dwa pierwsze dni targowe. Podczas praktycznych warsztatów niezależni eksperci i praktycy zorganizują interaktywne spotkania, na których dominować będzie tematyka marketingu internetowego w branży turystycznej.
W tym roku na targach Tour Salon po raz pierwszy swoje stoisko będzie miała Polska Krajowa Sieć Miast Cittaslow. W drugi dzień targów przedstawiciele sieci zapraszają na konferencję związaną tematycznie z życiem w trybie slow i poprawą jakości życia lokalnych społeczności małych miasteczek w różnych jego aspektach.
Tegorocznym krajem partnerskim targów Tour Salon jest Palestyna. Polacy coraz częściej wybierają ten kraj. Turystyka w Palestynie oparta jest na zwiedzaniu miejsc istotnych dla chrześcijaństwa. Obowiązkowym i najważniejszym punktem pielgrzymek jest Betlejem z górującą nad miastem Bazyliką Narodzenia Pańskiego oraz Jerozolima. Jednak Palestyna ma do zaoferowania znacznie więcej interesujących miejsc - Tour Salon to doskonałe miejsce, by zapoznać się z szerszą ofertą tego kraju, a także nawiązać bezpośrednie kontakty z przedstawicielami branży turystycznej z tego kraju.
W trakcie targów odbędzie się również zamknięte spotkanie tzw. grupy roboczej ds. turystyki polsko-palestyńskiej, której patronuje Ministerstwo Sportu i Turystyki.
Przybywa osób uzależnionych od smaku adrenaliny, a nurkowanie to zapewnia i jest modne. Po raz pierwszy na targach Tour Salon zadebiutuje Wyspa Nurkowa. Okazuje się, że firmy wykorzystują modę na nurkowanie i organizują spotkania biznesowe czy szkolenia z elementami tzw. turystyki aktywnej. W czasach, kiedy trzeba wyróżnić się od innych ofert szkoleniowych, jest to rozwiązanie konkurencyjne. W ramach Wyspy Nurkowej odbędą się szkolenia z tematyki bezpieczeństwa w wodzie oraz wiele innych atrakcji dla zwiedzających.
Podczas tegorocznej edycji targów Elżbieta Dzikowska, znana m.in. z kultowego programu "Pieprz i wanilia" podzieli się ze zwiedzającymi swoimi wspomnieniami z licznych, egzotycznych wypraw oraz będzie podpisywać swoje książki wydane w cyklu "Groch i kapusta". Opowieści sławnych osób o ich przygodach w czasie podróży, spotkaniach z miejscową ludnością i barwne fotografie z wojaży mobilizują większość nas do spakowania walizek i wybrania się "w świat". I to jest cel targów. Zapraszamy w sobotę 27 października.
Dla regionów i miast targi Tour Salon są idealnym forum promocji. W tym roku, uzupełnieniem ekspozycji targowej miasta Katowic będzie konferencja promująca produkt markowy MICE. Wydarzenie to odbędzie się w ramach projektu "Przeprowadzenie kampanii promocyjnej produktu turystyki biznesowej Katowic". Celem konferencji będzie przekonanie m.in. organizatorów kongresów i konferencji, agencji eventowych, przedstawicieli centrów konferencyjnych, branży hotelarskiej, że Katowice są miejscem turystyki biznesowej. Konferencja ma podkreślić pozytywne przemiany jakie zaszły w regionie dzięki przeprowadzonym projektom.
Podczas tegorocznych targów w nowej formule zostanie zorganizowany konkurs o Złoty Medal Międzynarodowych Targów Poznańskich. Jest to jedna z najbardziej prestiżowych i rozpoznawalnych nagród na polskim rynku. Laureaci Złotego Medalu wyłaniani są przez kapitułę konkursu na miesiąc przed rozpoczęciem targów. Wręczenie Złotych Medali odbędzie się podczas uroczystej gali, pierwszego dnia targów.
Nowością jest dalszy etap konkursu - "ZŁOTY MEDAL - wybór konsumentów". Uczestnicy targów Tour Salon będą mogli głosować na Laureatów na stronie www.zlotymedal.mtp.pl oraz w STREFIE MISTRZÓW - specjalnie zaaranżowanym stoisku podczas trwania wydarzenia targowego. Tytuł WYBÓR KONSUMENTÓW 2012 zostanie przyznany zwycięzcy miesiąc po zakończeniu imprezy targowej.
Regionem Partnerskim 23. edycji Tour Salonu jest Małopolska