Zakończył się egzamin dla gimnazjalistów sprawdzający ich znajomość języków obcych. Piątkowy egzamin z języka obcego był trzecią, ostatnią częścią obowiązkowego egzaminu gimnazjalnego. W środę uczniowie III klas gimnazjów pisali egzamin z wiedzy humanistycznej, a w czwartek z wiedzy matematyczno-przyrodniczej. Wyniki uczniowie poznają dopiero w czerwcu. Egzamin gimnazjalny 2017 był jednym z ostatnich. Uczniowie będą w nim uczestniczyć po raz ostatni w roku szkolnym 2018/2019.
Jak poinformował dyrektor Centralnej Komisji Egzaminacyjnej Marcin Smolik, piątkowy egzamin przebiegł spokojnie.
Egzamin z języka obcego przeprowadzany był na dwóch poziomach. Najpierw - po godzinie 9 - rozpoczął się test na poziomie podstawowym. Po godzinie 11 rozpoczął się natomiast test na poziomie rozszerzonym. Egzamin na poziomie rozszerzonym zdawała tylko część uczniów - ci, którzy w gimnazjum kontynuują naukę danego, wybranego języka obcego rozpoczętą w szkole podstawowej.
Gimnazjaliści mogli wybierać spośród sześciu języków obcych. Najwięcej z nich pisało test z języka angielskiego.
Nie było zaskoczenia - tak o teście z języka angielskiego na poziomie podstawowym mówili gimnazjaliści z Węgorzewa. To było strasznie przyjemne i strasznie proste - mówiła reporterowi RMF FM Piotrowi Bułakowskiemu jedna z gimnazjalistek. Kilka zadań ze słuchaniem, myślę, że były łatwe. Gramatyka prosta. Nic nie trzeba było sobie szczególnie przypominać. Myślę, że podstawowe wiadomości wystarczyły - ocenił jej kolega.
Myślałam, że będzie prostsze. Słuchanie było trudne - mówiła uczennica po wyjściu z egzaminu na poziomie rozszerzonym. W e-mailu mieliśmy napisać o tym, ze wzięliśmy udział w kulinarnym programie telewizyjnym - ocenił jej kolega.
Zaskakująco trudny - tak o egzaminie z części przyrodniczej mówili. Jesteśmy załamani, naprawdę. Myśleliśmy, że będzie o wiele łatwiej, nigdy nie widzieliśmy tak trudnego egzaminu, nawet próbnego - mówił jeden z uczniów.
Królowa nauk okazała się łaskawa. Zadania zamknięte były dosyć proste. Jeśli chodzi o zadania otwarte, to z tym miałem więcej problemów, ale sądzę, że dałem sobie radę i nie było najgorzej - ocenił uczeń. Generalnie było dużo obliczeń, ale nie były ciężkie - dodał jego kolega.
Z historii było chyba najwięcej o współczesnych czasach. Było o królu Poniatowskim, o Łazienkach: kto (je) zbudował - mówił reporterowi RMF FM Krzysztofowi Kotowi jeden z gimnazjalistów z Lublina tuż po wyjściu z sali. Inna uczennica, pytana o to, czy egzamin był trudny, odparła: "Średni, ale jednak bardziej łatwy niż trudny".
O wiele prościej niż w zeszłym roku - tak natomiast jeden ze zdających w lubelskim gimnazjum ocenił zadania z języka polskiego. Dostaliśmy rozprawkę, która według mnie była dość prosta. Trzeba było się odwołać do przykładów z literatury, więc myślę, że większość ludzi sobie poradziła - mówił. Rozprawka była o marzeniach, więc zawsze można było coś napisać - podsumowała jego koleżanka.
Do egzaminu gimnazjalnego miało przystąpić w tym roku 349 tys. uczniów z 7 tys. szkół w całym kraju. Udział w egzaminie jest warunkiem ukończenia gimnazjum. Jeżeli uczeń nie mógł pojawić się w tych dniach w szkole, np. z powodu choroby, może napisać egzamin w dniach 1, 2 i 5 czerwca.
Uczniowie poznają wyniki egzaminu 16 czerwca, a zaświadczenia o szczegółowych wynikach egzaminu otrzymają 23 czerwca, czyli w dniu zakończenia roku szkolnego. Wynik ma wpływ na przyjecie ucznia do szkoły ponadgimnazjalnej. W postępowaniu rekrutacyjnym mogą być brane pod uwagę wyniki z poszczególnych przedmiotów, w zależności od profilu, na który uczeń chce się dostać.
>>> ZOBACZ ARKUSZ I ROZWIĄZANIA Z JĘZYKA POLSKIEGO <<<
>>> ZOBACZ ARKUSZ I ROZWIĄZANIA Z HISTORII I WOS-U <<<
>>> ZOBACZ ARKUSZ I ROZWIĄZANIA Z CZĘŚCI PRZYRODNICZEJ <<<
>>> ZOBACZ ARKUSZ I ROZWIĄZANIA Z MATEMATYKI <<<
>>> ZOBACZ ARKUSZ I ROZWIĄZANIA Z JĘZYKA ANGIELSKIEGO NA POZIOMIE PODSTAWOWYM <<<
>>> ZOBACZ ARKUSZ I ROZWIĄZANIA Z JĘZYKA ANGIELSKIEGO NA POZIOMIE ROZSZERZONYM <<<
>>> ZOBACZ ARKUSZ I ROZWIĄZANIA Z JĘZYKA NIEMIECKIEGO NA POZIOMIE PODSTAWOWYM <<<
(łł)