Od poniedziałku 18 maja salony fryzjerskie znowu przyjmują klientów. Warunkiem jest jednak zdalne umawianie wizyt. W zakładach zachowany jest dystans 1,5 m między stanowiskami. Gdy jest to niemożliwe - stanowiska muszą być oddzielone przepierzeniem.
W salonach obowiązuje zasada: jeden fryzjer z zestawem czystych narzędzi dla jednego klienta.
Wymagane jest też zachowanie 1,5 m odległości między stanowiskami pracy i pracownikami.
Dla bezpieczeństwa klientów fryzjerzy są zobowiązani do noszenia rękawiczek, maseczek, a nawet gogli i przyłbic przy wykonywaniu usług, a także stosowania odzieży ochronnej lub odzieży roboczej. "Codziennie przed rozpoczęciem pracy zalecamy fryzjerom pomiar temperatury ciała przy pomocy termometru bezdotykowego. W przypadku wystąpienia objawów choroby, należy natychmiast odsunąć pracownika od pracy" - podało Ministerstwo Rozwoju w wytycznych.
Fryzjerzy mogą przyjmować jedynie osoby zdrowe i nie będące w kwarantannie lub pod nadzorem epidemicznym.
Poznaj najwaniejsze zasady funkcjonowania salonw fryzjerskich w czasie epidemii.Szczegowe instrukcje znajdziesz na https://t.co/eN2ZDRiuVC(@JEmilewicz, @OlgaEwaSemeniuk) pic.twitter.com/XhmHCq7sAb
MinRozwoju15 maja 2020
Napoje można serwować wyłącznie w opakowaniach jednorazowych. Należy również oczyszczać każdą dotykaną powierzchnię kilka razy w ciągu dnia, a meble i wszystkie urządzenia dezynfekować po każdym kliencie.
Klienci muszą umawiać wizyty przez internet lub telefon. Klient w salonie powinien "zachować bezpieczną odległość 1,5 m, mijając się z innymi osobami w salonie, nosić jednorazowe maseczki i rękawiczki oraz dokonywać płatności w sposób bezkontaktowy" - poinformowało ministerstwo.
Co musisz zrobi, aby Twj salon fryzjerski by bezpieczny dla klientw?Co musisz wiedzie przed ponownym otwarciem salonu?Na te pytania odpowiada Rafa Potomski z #AtelierPotomski.Wicej zalece na naszej stroniehttps://t.co/eN2ZDR0U44 pic.twitter.com/q6aLzEfEY7
MinRozwoju15 maja 2020
MR zwraca uwagę, że w przypadku niemożności zapewnienia minimum 1,5 m odległości pomiędzy stanowiskami, rekomenduje zainstalowanie ekranów ochronnych (przepierzenia, ścianki) między stanowiskami. Resort dodał, że przepierzenia powinny być wykonane z materiału nieprzepuszczającego powietrze, np. plexi skutecznie oddzielającej pracowników. W salonie nie ma możliwości skorzystania z poczekalni.
W wytycznych znalazła się również zasada, że od zakończenia usługi do przyjęcia kolejnego klienta powinno upłynąć tyle czasu, ile wymagane jest przy zastosowaniu danego środka do dezynfekcji.