W związku z kolejną falą pandemii koronawirusa urzędy na Podkarpaciu wprowadzają ograniczenia w obsłudze klientów. W większości przypadków wizyta w urzędzie będzie możliwa tylko po wcześniejszym umówieniu się na konkretną godzinę.
Częściowo zdalnie pracować będą m.in. urzędnicy z rzeszowskiego magistratu. Jak poinformowała rzeczniczka prasowa prezydenta Rzeszowa, Marzena Kłeczek-Krawiec, zachowana zostanie jednak ciągłość obsługi mieszkańców. Wszystkie wydziały urzędu miasta i Punkty Obsługi Mieszkańców w galeriach handlowych będą działały normalnie i wszyscy mieszkańcy, którzy przyjdą, będą na bieżąco obsługiwani lub umawiani na konkretny termin – dodała. Rzeczniczka zachęciła jednak, żeby ze względów bezpieczeństwa, kontaktować się z urzędnikami drogą telefoniczną, e-mailową lub poprzez platformę ePUAP.
Od wtorku 25 stycznia zmiany w funkcjonowaniu wprowadził też urząd marszałkowski w Rzeszowie. Wszystkie dokumenty będzie można składać w siedzibie głównej w budynku przy al. Łukasza Cieplińskiego 4 oraz w budynku przy ul. Lubelskiej 4.
Zmiany zostaną wprowadzone również w urzędzie wojewódzkim w Rzeszowie oraz jego delegaturach. Rzecznik wojewody podkarpackiego Michał Mielniczuk poinformował, że ograniczenia związane z bezpośrednią obsługą klienta zostaną wprowadzone od 1 lutego i obowiązywać będą do 28 lutego. Wizyta w urzędzie będzie możliwa po wcześniejszym zgłoszeniu w systemie internetowej kolejki bądź telefonicznym lub e-mailowym uzgodnieniu terminu wizyty – podkreślił.