Wszyscy uczestnicy tragicznej wycieczki do Hiszpanii, podróżujący autokarem, który rozbił się w Niemczech, mieli wykupione ubezpieczenia turystyczne. Chodzi o 47 pasażerów. Ubezpieczeń nie miało natomiast dwóch kierowców autokaru.
Ubezpieczyciel zrezygnował ze standardowych zapisów warunków ubezpieczenia, które mówią o pokryciu kosztów transportu, zakwaterowania i wyżywienia osoby towarzyszącej, gdy jej bliski przebywa w szpitalu powyżej siedmiu dni. Zdecydowaliśmy, że w tym konkretnym przypadku już dziś na nasz koszt realizowany będzie transport jednej osoby z rodziny poszkodowanego do Niemiec. Dodatkowo opłacimy pobyt (koszty wyżywienia i zakwaterowania) za okres siedmiu dni, do wysokości równowartości 100 euro dziennie. Będziemy starali się zakwaterować rodziny jak najbliżej szpitali, w których przebywają ich bliscy, tak aby ułatwić transport do nich - wyjaśniła Mikiel.
Signal Iduna Polska TU S.A. udziela informacji pod numerem telefonu: +48 22 50 56 508. Infolinia jest czynna całą dobę.
Minister środowiska Andrzej Kraszewski poinformował podczas wizyty w Złocieńcu, że według jego informacji wycieczka była dobrze ubezpieczona. Na koszt ubezpieczenia organizowanych jest wiele praktycznych rzeczy, m.in. pobyt w Niemczech członków rodzin, powroty do Polski lżej rannych - stwierdził. Dodał, że rodziny mogą liczyć również na pomoc finansową państwa. Jej szczegóły nie są jeszcze znane, minister stwierdził tylko, że "pomoc będzie na pewno bardzo wydatna".
Powszechny Zakład Ubezpieczeń (PZU), w którym ubezpieczony był m.in. autokar, uruchomił specjalny numer telefonu, pod którym poszkodowani i ich rodziny mogą uzyskać pomoc przy zgłoszeniu szkody lub roszczenia w ramach umów ubezpieczeń zawartych w PZU SA lub PZU Życie SA. Pod numerem 0-22 322-18-08 konsultanci PZU udzielają wszelkich potrzebnych informacji.