Uznane na świecie filmy, które z różnych przyczyn nie trafiły do polskiej dystrybucji kinowej, widzowie Off Plus Camera zobaczą w ramach „Nadrabiania zaległości”, kolejnej z sekcji 7. edycji Festiwalu.
Wybrane filmy dzięki świeżości spojrzenia, odwadze w zgłębianiu kontrowersyjnych tematów, wreszcie formalnemu nowatorstwu - zostały docenione przez międzynarodową widownię. Czy krakowska publiczność zgodzi się z jej opinią, przekonamy się do 2 do 11 maja. Co znajdziemy w programie?
Siłą kameralnego dramatu społecznego "Everyday" Michaela Winterbottoma jest jego prostota. Reżyser, posługując się paradokumentalną estetyką, obserwuje swoich bohaterów aż przez pięć lat. Film znanej palestyńskiej aktorki Hiam Abbass "Inheritance" funkcjonuje na kilku płaszczyznach. To przejmujący, symboliczny portret społeczności walczącej wciąż o własną tożsamość i poszukującej kompromisu pomiędzy tradycją a postępem. Nagrodzony za najlepszy scenariusz na MFF w Wenecji "Something in the Air" w reżyserii Oliviera Assayasa wpisuje się w kontekst niepokojów społecznych przełomu lat 60. i 70. we Francji. "The Eye of the Storm" Freda Schepisi ukazuje rodzinną historię, której akcja rozgrywa się w latach 70. XX wieku na przedmieściach Sydney. Film nagrodzono na MFF w Melbourne - Nagroda Specjalna i na FF w Rzymie - Nagroda Specjalna Jury. "To my, a to ja" Michela Gondry’ego to obraz członka tegorocznego jury Międzynarodowego Festiwalu Filmowego w Berlinie. Film przedstawia mechanizm, jaki zachodzi w grupie, która została zmuszona do zmiany swojego stałego miejsca pobytu. W swoim dokumencie "The Summit" Nick Ryan opowiada o wydarzeniach z pierwszych dni sierpnia 2008 roku, kiedy doszło do najbardziej tragicznego wypadku w historii zdobywania K2. Dokument nagrodzono na Sundance Film Festival. "The Reluctant Fundamentalist" Miry Nair jest krytycznym spojrzeniem na kwestie identyfikacji jednostki po dramatycznych wydarzeniach z 11 września. Film otrzymał nagrody publiczności na FF w Mill Valley oraz IAAFF w San Francisco.