Opozycja chce międzypartyjnej konsultacji w sprawie zablokowania przez rząd podatku od reklam prezentowanych w mediach. Szef Platformy Obywatelskiej Borys Budka poinformował, że do rozmów zostaną zaproszeni także wicepremier i prezes Porozumienia Jarosław Gowin oraz lider ruchu Polska 2050 Szymon Hołownia.

REKLAMA

Podczas wspólnej konferencji z liderami ugrupowań tworzących Koalicję Obywatelską - liderem Nowoczesnej Adamem Szłapką, liderką Inicjatywy Polska Barbarą Nowacką, współprzewodniczącym Zielonych Wojciechem Kubalewskim oraz posłem KO Pawłem Kowalem, lider PO zapowiedział konsultacje w sprawie zablokowania projektu o podatku z tytułu reklam.

Do konsultacji zaprosimy również Jarosława Gowina, lidera Porozumienia, który wielokrotnie wypowiadał się o takich wartościach jak wolność, przedsiębiorczość czy konieczność utrzymania miejsc pracy - powiedział Budka.

Tak, panie premierze, to jest czas próby. Wierzymy, że wspólnie będziemy w stanie wypracować dobre stanowisko i zablokować ten bardzo szkodliwe projekt ustawy - dodał zwracając się do Gowina.

Lider PO poinformował, że jest to też zaproszenie dla Szymona Hołowni. Mało kto zna tak dobrze kwestię mediów jak lider Polski 2050. Dzisiaj to jest dla nas wszystkich sprawdzian, czy w fundamentalnych sprawach jesteśmy w stanie rozmawiać - powiedział Budka.

Niezależne polskie media protestują przeciwko pomysłowi Ministerstwa Finansów: resort chce nałożyć na portale internetowe, radia, telewizję, prasę, kina i firmy billboardowe nową składkę reklamową, która w konsekwencji uderzy w konsumentów. W liście otwartym przedstawiciele mediów piszą wprost, że "jest to haracz uderzający w polskiego widza, słuchacza, czytelnika i internautę, a także polskie produkcje, kulturę, rozrywkę, sport oraz media".

Przedstawiciele polskich mediów sprzeciwiają się nowej propozycji w różny sposób: od podpisania listu otwartego do władz RP i liderów ugrupowań politycznych po zaprzestanie nadawania przez stacje radiowe i telewizyjne oraz zawieszenie publikowania materiałów przez portale internetowe.

RMF FM i RMF24.pl, stojąc zawsze po stronie swoich Słuchaczy i Czytelników, również popierają akcję i dołączyły do protestu przeciwko nowemu podatkowi obciążającemu media.