"Sądzę, że projekt w sprawie podatku od reklam - w obecnym kształcie - nie ma szans na uchwalenie w parlamencie" - mówi RMF FM Jan Maria Jackowski, senator klubu Prawa i Sprawiedliwości. "Nie widzę dla niego większości po stronie Zjednoczonej Prawicy" - podkreśla.

REKLAMA

To nie jedyny krytyczny głos w obozie rządzącym. W piątek, krytyczne stanowisko, mają wyrazić władze Porozumienia. Przynajmniej ta część ugrupowania, która uznaje Jarosława Gowina za prezesa partii.

Również Solidarna Polska podkreśla, że projekt nie był z nią konsultowany, a odpowiedzialność zrzuca na premiera Mateusza Morawieckiego.

Lista polityków obozu rządzącego - z wątpliwościami - w sprawie nowego podatku od mediów jest coraz dłuższa. Senator Jan Maria Jackowski podkreśla, że podatek nie uderzałby w światowych gigantów, ale w polskie media.

Oznaczałoby przerzucenie tych kosztów finalnie na odbiorcę końcowego, czyli każdego Polaka, który w jakikolwiek sposób z mediów korzysta - podkreśla.

Szef klubu PiS Ryszard Terlecki powtarza natomiast partyjny przekaz, że mamy do czynienia z histerią bogatych mediów przeciw płaceniu podatków.

To nieprawda. Media płacą podatki, a planowany haracz mógłby oznaczać koniec niezależnego od polityków dziennikarstwa.

Tomasz Grodzki wygłosi orędzie ws. podatku od reklam w mediach

Niezależne polskie media protestują przeciwko pomysłowi Ministerstwa Finansów: resort chce nałożyć na portale internetowe, radia, telewizję, prasę, kina i firmy billboardowe nową składkę reklamową, która w konsekwencji uderzy w konsumentów. W liście otwartym przedstawiciele mediów piszą, że "jest to haracz uderzający w polskiego widza, słuchacza, czytelnika i internautę, a także polskie produkcje, kulturę, rozrywkę, sport oraz media".

Przedstawiciele polskich mediów sprzeciwiają się nowej propozycji w różny sposób: od podpisania listu otwartego do władz RP i liderów ugrupowań politycznych po zaprzestanie nadawania przez stacje radiowe i telewizyjne oraz zawieszenie publikowania materiałów przez portale internetowe.

RMF FM i RMF24.pl, stojąc zawsze po stronie swoich Słuchaczy i Czytelników, również popierają akcję i dołączyły do protestu przeciwko nowemu podatkowi obciążającemu media.

Ministerstwo Finansów jest otwarte na dialog z przedstawicielami mediów - poinformował w środę resort PAP. MF liczy, że w sprawie projektu dotyczącego składki od reklam, wspólnie z rynkiem zostaną wypracowane rozwiązania akceptowalne dla wszystkich.