Wszystkie dokumenty, które wiążą się z organizacją lotu, są elementem badania przez komisję Millera - tak Paweł Graś odpowiada w Kontrwywiadzie RMF FM na pytanie o tajną instrukcję dla pilotów 36. Specjalnego Pułku Lotnictwa Transportowego. Zgodnie z nią samolot może odejść na lotnisko zapasowe tylko za zgodą "głównego pasażera" - podała "Komsomolskaja Prawda".
Taka instrukcja istnieje. Jakie zapisy są w niej, trudno mi powiedzieć. Szczerze mówiąc nie wydaje mi się, aby były takie szczegółowe zapisy - powiedział rzecznik rządu.
Twoja przeglądarka nie obsługuje standardu HTML5 dla audio
Nigdy o tym nie słyszałem, ale to nie znaczy, że czegoś takiego mogło nie być. Ale z drugiej strony wydaje mi się nieprawdopodobne, żeby aby Kancelaria Prezydenta grzebała przy takich sprawach - przyznaje w rozmowie z dziennikarzem RMF FM Witold Waszczykowski, były szef Biura Bezpieczeństwa Narodowego.
"Komsomolskaja Prawda" pisząc o tajnej instrukcji powołuje się na polskiego dziennikarza. Nie podaje jednak jego nazwiska. Według gazety, w specjalnym pułku lotniczym, obsługującym VIP-ów, na krótko przed katastrofą pojawiła się służbowa, tajna instrukcja, zgodnie z którą samolot może odejść na lotnisko zapasowe tylko za zgodą głównego pasażera.
Dokument miał się po jawić po gruzińskim incydencie, jak dowódca statku powietrznego odmówił wykonania rozkazu prezydenta Polski Lecha Kaczyńskiego posadzenia samolotu w Tbilisi.