W Japonii rozpoczną się dziś igrzyska olimpijskie. Zanim olimpijski znicz zapłonie w Tokio, internauci mogą spróbować swoich sił w grze specjalnie przygotowanej z okazji sportowego święta przez Google.
Dzisiejszy, interaktywny Google Doodle to ukłon w stronę japońskiej kultury. 16-bitową minigrę przygotowaną przez twórców z japońskiego Studio 4°C zobaczymy, gdy wejdziemy na przeglądarkę Google.
Bohaterem gry Doodlowe Zawody na Wyspie Czempionów jest kot Lucky. Celem jest pokonanie mistrzów sportu po to, aby zebrać siedem świętych zwojów i ukończyć dodatkowe zadania ukryte na Wyspie Czempionów. Poszczególne etapy gry związane są z olimpijskimi dyscyplinami. Rywalizować można m.in. w tenisie stołowym, łucznictwie czy wspinaczce.
Google Doodle, to modyfikacje oficjalnego logo Google'a z okazji rocznic, ważnych wydarzeń lub świąt. Pomysł na tzw. doodle zrodził się w 1998 roku, jeszcze przed powstaniem firmy. Wówczas założyciele Google, starali się zaznaczyć w firmowym logo swoją obecność na festiwalu Burning Man na pustyni w Nevadzie. Umieścili symbolizującą festiwal postać za drugim "o" w słowie Google. Odnowione logo miało w komiczny sposób informować użytkowników, że założyciele znajdują się poza biurem.
Chociaż pierwszy doodle był dość prosty, wtedy właśnie powstał pomysł przyozdabiania logo firmy w celu uczczenia ważnych wydarzeń. Dwa lata później, w 2000 roku założyciele Google poprosili webmastera Dennisa Hwanga o stworzenie doodla na Dzień Bastylii. Pomysł spotkał się z tak entuzjastycznym przyjęciem, że doodle zaczęły coraz częściej gościć na stronie głównej Google.